کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار پایان دادن به تجاوز ها و نقض های آمریکایی ها در اراضی عراق شد.

 

به گزارش جماران به نقل از سومریه نیوز، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار پایان دادن به تجاوز ها و نقض های آمریکایی ها در اراضی عراق شد.

«بدر الزیادی» نماینده پارلمان و عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان در گفت و گو با سومریه نیوز گفت: نیروهای سیاسی در جلسه امروز باید موضع گیری خود را یکی کرده و اختلاف نظرهای خود درباره مسائل سیاسی و قوانین کنار بگذارند.

الزیادی تأکید کرد: باید بر اعلام موضع ملی قوی درباره نقض ها و تعدی های مستمر آمریکا در اراضی عراق تمرکز کرد.

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که عراق کشوری دارای حاکمیت و استقلال است و هر گونه تجاوزی به حاکمیت این کشور باید با پاسخ رسمی دولتی و پارلمانی و نیز مردمی در مخالفت با هر گونه نقض و تعدی توسط هر طرفی رو به رو شود.

الزیادی در ادامه تصریح کرد که واشنگتن همیشه به حاکمیت عراق تعدی کرده و پیش از این نیز چراغ سبز به رژیم  صهیونیستی برای تجاوز به پادگان های الحشد الشعبی در عراق داده است.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت که امروز تعدی ها به مرکز الحشد الشعبی در استان«الانبار» باعث می شود که ما نیاز به موضع ملی برای پاسخ به این تعدی ها داشته باشیم.

بدر الزیادی در ادامه تأکید کرد: الحشد الشعبی برای دفاع از عراق و آزادی اراضی اش فداکاری زیادی کرد و خط قرمز است و به هیچ طرفی اجازه نمی دهیم به آن تعدی کند.

بنابراین گزارش، آمریکا یکشنبه شب مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به الحشد الشعبی را در شهر «القائم» استان الانبار در مرز عراق و سوریه هدف قرار داد.

به گزارش وبسایت رسمی «الحشد الشعبی»، «آمار تجاوز ظالمانه به دو مقر تیپ ۴۵ و ۴۶ به ۲۵ شهید افزایش یافت و ۵۱ نفر نیز مجروح هستند».

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.