قرار است تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از پنج هزار به دو هزار و 500 نظامی کاهش پیدا کند و چهار هزار نیرو از 12 هزار نیرو در افغانستان نیز از این کشور خارج می شوند.

 

به گزارش جماران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز طرح نظامی جدید آمریکا در جهان را فاش کرد که بر اساس آن نیروهای این کشور در غرب آفریقا، عراق و افغانستان کاهش پیدا می کند تا بر مقابله با قدرت های رو به صعود روسیه و چین تمرکز کند.

دو مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که نخواستند نام شان فاش شود به نیویورک تایمز گفتند که این طرح شامل همه نیروهای آمریکایی مستقر در خارج از کشور می شود و تعداد آنها به 200هزار نیرو می رسد و انتظار می رود که نخستین دستورها در این زمینه اوایل سال آینده صادر شود.

به رغم آن که واشنگتن نزدیک به 110 میلیون دلار در سال گذشته برای ایجاد پایگاهی برای پهپادها در نیجر هزینه کرد طرح کاهش نیروها شامل آن نیز می شود و این امر باعث ایجاد جنجال داخلی جدیدی در آمریکا خواهد شد.

بر اساس این طرح نظامی و در صورت تصویب نهایی آن کمک های آمریکا به نیروهای فرانسوی مستقر در مالی، نیجر و بورکینافاسو پایان می یابد و تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه که تعداد آنها بین شش تا هفت هزار نظامی است کاهش پیدا می کند و به چند صد نظامی خواهد رسید.

مسئولان آمریکایی یاد شده تأکید کردند که « مارک اسبر» وزیر دفاع آمریکا در همین چارچوب کاهش تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه را بررسی می کند و بر همین اساس تعداد نیروهای آمریکایی در عراق از پنج هزار به دو هزار و 500 نظامی کاهش پیدا می کند و چهار هزار نیرو از 12 هزار نیرو در افغانستان نیز از این کشور خارج می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.