پایگاه خبری اینترنتی پولیتیکو نوشت : ویلیام تیلورسفیر سابق امریکا در اوکراین در مجلس نمایندگان شهادت داد که دولت ترامپ تلاش فراوانی کرد تا رئیس جمهوری اوکراین را برای آغاز تحقیقات علیه رقبای انتخاباتی تحت فشار قرار دهد.

به گزارش جماران، تیلور در تحقیقات اولیه برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از سوی مجلس نمایندگان در جریان است، گفت کاخ سفید کمک مالی به اوکراین و دیدار ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور با ترامپ را به آغاز این تحقیقات مشروط کرده بود.  

یکی از شاهدان در این نشست گفت که شهادت 15 صفحه ‌ای تیلور حاکی از گستردگی تلاش‌های ترامپ و متحدانش به منظور متقاعد کردن اوکراینی‌ها برای آغاز تحقیقات علیه جو  بایدن از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است. 

شهادت تیلور همچنین بر میزان پیوند زدن کمک مالی به اوکراین و دیدار زلنسکی با ترامپ به این تحقیقات تاکید داشته است. 

تیلور که اوایل سال جاری پس از اخراج غیرمتعارف سفیر آمریکا در اوکراین، سرپرست این سفارت‌ خانه شد، در یک گفت وگوی متنی با گوردون #ساندلند ، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که ماه گذشته افشا شد، اظهاراتی حاکی از هشدار درباره سیاست واشنگتن در قبال کی‌ یف داشته است. تیلور در این مکالمه از ساندلند پرسیده است: " آیا ما اکنون می‌ گوییم که کمک های امنیتی و جلسه [کاخ سفید] مشروط به تحقیقات است؟ ". ساندلند در پاسخ گفته است: "به من زنگ بزن". هیچ چیزی مبنی بر اینکه این دو در ادامه چه گفته‌ اند هنوز پیدا نشده است. 

تیلور بعد تر در گفت ‌و گو با مقام‌ های دیگر نیز از مشروط شدن کمک‌ های مالی حدود 400 میلیون دلاری به مشارکت اوکراین در جنگ انتخاباتی ترامپ با رقبایش ابراز شگفتی کرده بود .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.