این افشاگر گفته است که مقامات ارشد کاخ سفید تلاش کرده بودند که تمام اطلاعات مربوط به تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین را مخفی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران؛ نیویورک تایمز و واشنگتن پست اعلام کردند افشاگری که شکایت او باعث به جریان افتادن طرح استیضاح دونالد ترامپ شد ، یک مامور سازمان سیا است. این مامور اطلاعاتی که نامش منتشر نشده در یک دوره زمانی در کاخ سفید مشغول به کار بوده است.

این افشاگر گفته است که مقامات ارشد کاخ سفید تلاش کرده بودند که تمام اطلاعات مربوط به تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین را مخفی کنند.

ترامپ خواهان آن شده است که مشخص شود چه کسی این اطلاعات را به این مامور سیا داده و او را احتمالا یک جاسوس خوانده است.

وکیل این افشاگر گفته است که تلاش برای شناسایی وی ممکن است جان او را به خطر بیاندازد.

در یک فایل صوتی منتشر شده، ترامپ خواستار آن می‌شود که افشاگر مکالمه ‌اش مشخص شود و وی را فردی که "احتمال دارد جاسوس باشد" خوانده است. در این فایل صوتی که نشریه لس ‌آنجلس ‌تایمز منتشر کرده است ، ترامپ در حاشیه برنامه ‌های سازمان ملل به کارکنانش می‌گوید: "من می‌خواهم بدانم این شخص چه کسی است، این شخص چه کسی است که اطلاعات را به افشاگر داده است، دلیل آن اینست که احتمالا این فرد یک جاسوس است".

در ادامه ترامپ به اعدام جاسوسان اشاره می‌کند و می‌گوید: "شما می‌دانید که در گذشته و زمانی که ما باهوش‌ تر بودیم چه می‌کردیم؟ می‌دانید؟ با جاسوس‌ها و خائنین به نسبت الان طور دیگری رفتار می‌کردیم ..."

این سخنان از سوی روسای دموکرات سه کمیته مجلس نمایندگان محکوم شده و آنان در بیانیه مشترکی گفته ‌اند که اظهارات ترامپ در راستای "مرعوب کردن شاهد" و در جهت ایجاد مانع در مسیر استیضاح است. یک عضو حزب دمکرات نیز گفته است که آنان خواهان شهادت افشاگر در کمیته اطلاعاتی کنگره هستند.

راجا کریشنا مورتی گفت "من نسبت به برخی اظهارات بیان شده از سوی رئیس جمهور نگران هستم زیرا ممکن است که وی علیه این فرد، افشاگر، دست به اقداماتی بزند".

از سوی دیگر دونالد ترامپ در چند توئیت  نوشت:

یک افشاگر با اطلاعات دست دوم؟ یک سرهم بندی و اخبار جعلی دیگر!. ببینید آنچه را که در یک تماس تلفنی خیلی خوب و بدون فشار گفته شد. پیگرد مغرضانه دیگر. آدام شیف ( رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ) اعتباری ندارد. یک خیال و توهم دیگر برای آسیب زدن به حزب جمهوریخواه. آدام شیف که به مدت 3 سال برای آسیب زدن به حزب جمهوریخواه و رئیس جمهور، ناموفق عمل کرده است، به تازگی گفته است که افشاگر (پرونده تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا و همتای اوکراینی)، حتی اگر او فقط اطلاعات دست دوم داشته باشد، "قابل اعتماد" است. چطور چنین چیزی با اطلاعات زیر صفر و کاملا مشخص متعصبانه ممکن است؟ کلاهبردار دموکرات!

رئیس جمهور اوکراین گفته است وی توسط من برای انجام دادن هیچ کار غلطی تحت فشار نبوده است. نمی توانیم شهادت بهتری از این داشته باشیم! این درحالی است که معاون رئیس جمهور (سابق) جو بایدن و پسرش در طرف دیگر با مسلح کردن رئیس جمهور اوکراین میلیون ها دلار پول گرفتند. همچنین میلیون ها دلار نیز از چین به جیب زدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.