بر اساس نتایج غیر رسمی رفراندومی که در روز یکشنبه برای قانون اساسی جدید برگزار شد، 86 درصد از شرکت‌کنندگان٬ رای «آری» داده اند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس نتایج غیر رسمی رفراندومی که روز یکشنبه برای قانون اساسی جدید در کوبا برگزار شد، 86 درصد از شرکت‌کنندگان٬ رای «آری» داده اند.

 «آلینا بالسیرو» رئیس کمیسیون ملی انتخابات کوبا طی سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: بر اساس نتایج غیر رسمی رفراندومی که در روز یکشنبه برای قانون اساسی جدید برگزار شد، 86 درصد از شرکت‌کنندگان٬ رای «آری» داده اند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت 85 درصدی در این رفراندوم گفت: «در حدود 86.8 درصد از شرکت‌کنندگان رای «آری»٬ حدود 9 درصد رای «خیر» و در حدود 4 درصد نیز رای «سفید» داده اند. بر این اساس 6 میلیون نفر از کل 10 میلیون جمعیت واجد شرایط رای‌دهی در کوبا در رفراندوم شرکت کرده اند. این ارقام هنوز توسط کمیسیون انتخابات تایید نشده است و ممکن است در آمار رسمی تغییر جزئی صورت گیرد».

بنابراین گزارش، قانون اساسی جدید کوبا مقررات جدیدی در زمینه سرمایه گذاری خارجی و مالکیت خصوصی را به همراه خواهد آورد. این قانون از سوی بسیاری از کوبایی ها به دلیل اینکه حزب کمونیست کوبا را تنها قدرت قانونی در کشور می داند محکوم می شود.پیشتر در کوبا، در سال 1976 رفراندوم قانون اساسی صورت گرفته بود و 97 درصد به آن رای « آری» داده بودند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.