یک دیپلمات نروژی جایگزین نماینده کنونی سازمان ملل متحد در امور سوریه خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ایتارتاس گزارش داد بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک در سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان «گیر پدرسن» (Geir Pedersen) دیپلمات نروژی را به عنوان گزینه جایگزین «استفان دی‌ میستورا» در سمت فرستاده ویژه این سازمان در امور سوریه معرفی کرده است.

بر این اساس، دبیرکل سازمان ملل متحد طی نامه‌ ای به شورای امنیت خواستار حمایت این شورا از کاندیداتوری پدرسن شده است.

بر اساس اظهارات منابع مذکور، پدرسن تایید ضمنی و غیررسمی پنج عضو دائم شورای امنیت (روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس) را کسب کرده است. اگر کاندیداتوری پدرسن در شورای امنیت تایید شود، وی چهارمین نماینده سازمان ملل در امور سوریه خواهد بود.

پدرسن که اکنون سفیر نروژ در چین است، پیش از این به عنوان نماینده ویژه نروژ در سازمان ملل و نماینده شخصی دبیرکل وقت سازمان ملل متحد برای جنوب لبنان فعالیت کرده است.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تا پایان نوامبر از این سمت کنار می رود. در حالی که مذاکرات صلح سوریه در آستانه خوب پیش می رفت، اما دی‌ میستورا به طور ناگهانی اعلام کرد که به دلایل خانوادگی از سمت خود کناره‌ گیری می‌ کند.

دی‌ میستورا بعد از «کوفی عنان» و «اخضر ابراهیمی» سومین فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بود که این سمت را به مدت 4 سال اداره کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.