به گزارش ایرنا، آنان گفتند: اگرچه خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطی مردم با مسئولان زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات جامعه و پیشبرد توسعه هر منطقه هستند اما خودشان نیز انتظارات و خواسته هایی دارند که باید جامه عمل پوشانده شود.
خبرنگاران گناوه، نبود آموزش کافی و حمایت، کمبود امکانات و ضعف روابط عمومی های بیشتر ادارات را از جمله مهمترین مشکلات حوزه رسانه در این شهرستان عنوان کردند.
خبرنگار هفته نامه فدک گناوه گفت: خبرنگاری از شغل های جذاب و پرمخاطب است که در تحقق کارکردهای حرفه ای خود با مشکلات و چالش های متعددی روبرو هستند.
محدثه عرب زاده افزود: آموزش به عنوان کلیدی ترین موضوع برای ارتقای دانش خبرنگاران به شمار می آید که ضعف آن در این شهرستان بسیار مشهود است.
وی اظهارداشت: نبود دوره های آموزشی خبرنگاری در این شهرستان باعث شده به شهرهای همجوار نظیر بوشهر عزیمت کنم.
وی گفت: باوجود اینکه قول هایی برای برگزاری دوره های آموزشی در شهرستان داده شده اما عملی نشده است.
این خبرنگار ادامه داد: انتظارات غیرواقعی برخی از روابط عمومی ها از خبرنگاران برای تبدیل کردن رسانه به ستاد تبلیغاتی مدیر خود از دیگر مشکلات خبرنگاران این شهرستان است که در صورت همراهی نکردن به چالش کشیده می شوند. خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گناوه یکی از موانع بزرگ سر راه فعالیت این قشر در این شهرستان را ارتباط نداشتن روابط عمومی های بیشتر ادارات و نهادهای دولتی دانست و گفت: روابط عمومی ها تمایلی به ارتباط رسانه ای ندارند و خبرنگار را مزاحم در حوزه کاری خود می بینند.
علی پیمان اظهارداشت: برخی مسئولان ادارات این شهرستان هیچگونه مصاحبه ای با رسانه ها انجام نمی دهند و بنا به گفته آنان مدیران استانی مانع این کار شده اند.
وی بر لزوم حمایت بیشتر مسئولان از فعالان عرصه اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی نشدن برنامه ها توسط برخی دستگاه ها و نبود تعامل مناسب بین اصحاب رسانه و ادارات از دیگر چالش های حوزه اطلاع رسانی در این شهرستان است.
وی اظهارداشت: نا آشنایی برخی مدیران با حوزه رسانه نیز بر مشکلات این قشر افزوده است.
خبرنگار خبرگزاری مهر در گناوه گفت: شغل خبرنگاری حساس، منحصربه فرد و برای فعالان این عرصه پراسترس است.
اسماعیل کشتکار افزود: خبرنگاران این شهرستان درحالیکه بیشتر با عشق و علاقه و بدون چشم داشتی برای سربلندی و احیای منطقه خود تلاش می کنند اما حمایت و پشتیبانی نمی شوند.
وی اظهارداشت: خبرنگارانی که در شهرهای کوچک فعالیت دارند بیشتر تحت فشار و استرس و محدودیت قرار می گیرند و در بیشتر مواقع مورد بازخواست افرادی قرار می گیرند که در جریان انتشار گزارش یا خبری مورد انتقاد گرفته اند.
کشتکار گفت: انتظارات یک طرفه و نابجای برخی مسئولان برای پوشش خبری و انتشار عملکرد یک دستگاه از خبرنگاران از دیگر مشکلات فعالان این عرصه است که باعث ایجاد مشکلات در این حرفه می شود.
وی اظهارداشت: گران بودن وسایل و ابزار مورد نیاز در تولید خبر از دیگر مشکلات خبرنگاران است.
خبرنگار خبرگزاری مهر در گناوه گفت: در این برهه باتوجه به نوسانات ارز معمولی ترین دوربین و لنز عکاسی حدود 100 میلیون ریال است که خرید آن در توان خبرنگاران نیست.
خبرنگار صداوسیمای بندرریگ از نداشتن امکانات و تجهیزات خبری ابراز گله مندی کرد و گفت: بارها نیازها و مشکلات خود را به مسئولان مطرح اما توجهی به خواسته مان نشده است.
عبدالمجید ملک زاده اظهارداشت: برای تهیه و ارسال یک خبر به مرکز استان هزینه ها را شخصی پرداخت می کنم و اگر بخاطر عشق و علاقه به این شغل و تعصب به شهر خود نبود آن را رها می کردم.
وی گفت: برای پوشش خبرهای منطقه تنها یک دستگاه دوربین فیلمبرداری که متعلق به ستاد نمازجمعه است در اختیار دارم و با خودرو خود در مناسبت ها شرکت می کنم.
مسئول روابط عمومی فرمانداری گناوه گفت: به منظور فعال شدن و ارتباط برقرار کردن روابط عمومی های ادارات این شهرستان با رسانه ها پیگیری و بصورت حضوری نشست برگزار و از آنان خواسته شده در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشند.
اکبر احمدزاده افزود: تمامی عملکرد و فعالیت های روابط عمومی ادارات بویژه در زمینه خبررسانی رصد و نظارت می شود.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که روابط عمومی ها در امر اطلاع رسانی دارند داشتن 2 تا 3 شغل در کنار یکدیگر است و نمی توانند در این عرصه بخوبی ادای وظیفه کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: حرفه خبرنگاری از پر مخاطره ترین مشاغل در زمان معاصر به شمار می آید که باید نگاه ویژه ای به فعالان این عرصه شود.
علیرضا سبحانی افزود: برای حل مشکل آموزش برای علاقمندان به حرفه خبرنگاری باید سازمان های متولی و خبرگزاری های رسمی زمینه های لازم را فراهم کنند.
وی گفت: خبرنگاران شهرستان برای بهره مندی از خدمات و مزایا باید نام و مشخصات خود را در سامانه ای که وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی تعریف کرده ثبت کنند.
وی اظهارداشت: از روابط عمومی های ادارات این شهرستان انتظار و توقع می رود که ارتباط با خبرنگاران را در سرلوحه کاری خود قرار دهند و عملکرد و فعالیت های حوزه های خود را به اطلاع آنان رسانده و در طول سال نشست خبری برگزار کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.