به گزارش ایرنا، اسماعیل نوروزی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر افزود: کاهش جمعیت کیفری در کنار نگهداری و اصلاح و تربیت زندانیان از سیاست های سازمان زندان هاست زیرا با افزایش جمعیت کیفری تحقق سیاست های اصلاحی و تربیتی با مشکل روبرو می شود.
وی اظهار داشت: براساس تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی دستگاه قضایی با اعمال مجازات های جایگزین می تواند نسبت به کاهش جمعیت کیفری زندان ها اقدام کند.
نوروزی بیان کرد: همچنین آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز از جمله دیگر تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان زندان های کشور گفت: کاهش جمعیت زندانیان برای تامین امنیت زندان ها ضروری است و باید مورد توجه دستگاه قضا باشد.
محمد حسین رحیمی بدون اشاره به آما جمعیت زندانیان کشور افزود: اطلاع و تربیت زندانیان و بازگرداندن آنها به جامعه در گرو کاهش جمعیت کیفری زندان هاست.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه حبس بهترین نوع مجازات به شمار می رود گفت: هدف از حبس مجرمان اصلاح و تربیت است و برای رسیدن به این هدف باید از بهترین و متخصص ترین افراد آشنا به علوم زندان استفاده شود.
علی جمادی افزود: با توجه به سیاست ها و برنامه های اجرایی در زندان ها بسیاری از مجرمان و بزهکاران پس از طی دوران محکومیت خود به عنوان حافظ و قاری قرآن ترخیص می شوند.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از جرائم ناشی از بیکاری است با همکاری سازمان فنی و حرفه ای تلاش شده زمینه فراگیری بیش از100 حرفه در زندان ها فراهم شود.
سرپرست اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با اشاره به نقش این سازمان در برقراری نظم و انضباط گفت: با توجه به سیاست های جدید امروز آموزش و تربیت جایگزین زندانبانی شده است.
حشمت الله حیات الغیب افزود: ترویج فرهنگ و آموزه های دینی از جمله مولفه های زندان هاست که در این ارتباط 80 درصد زندانیان زیرپوشش برنامه های آموزش مستقیم قرآن قرار دارند.
وی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، طبقه بندی زندان ها، رسیدگی به زندانیان بلاتکلیف، استفاده از مجازات جایگزین، کاهش 7 درصدی ورودی زندان های استان بوشهر، انتقال زندان های فرسوده و قدیمی را از جمله رویکردها و برنامه های اداره کل زندان ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر عنوان کرد.
حیات الغیب برضرورت حل مشکل حوزه های قضایی کنگان، جم و عسلویه با توجه به طول مسافت نسبت به مرکز استان تاکید کرد.
در این آیین سید قاسم طباطبایی به عنوان مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر معرفی و از خدمات حمید رضا حیدری تقدیر شد.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.