صغری اشرف روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس برنامه ریزی ها قرار است امسال یک میلیارد و 500 میلیون قطعه بچه میگو تا نیمه تیرماه در استخرهای پرورشی استان بوشهر ذخیره سازی شود.
وی با بیان اینکه کار ذخیره سازی بچه میگو در استان بوشهر امسال از جزیره شیف آغاز شده است اظهارکرد: همه این بچه میگوها از 10 هزار جفت مولد داخلی در 12 مرکز تکثیر فعال در این استان تولید می شود.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود امسال در سطح پنج هزار هکتار از زمین های آماده در قالب 10 سایت در این استان پرورش میگو انجام شود.
وی اظهار کرد: با توجه به آغاز دوره پرورش میگو در استان بوشهر کارگاه آموزشی بهبود مدیریت تولید در سایت های پرورش این استان با حضور کارشناس هندی برای پرورش دهندگان برگزار شد.
اشرف یادآور شد: در این کارگاه آموزشی در باره آماده سازی استخرها، ایمنی زیستی، افزایش تولید در واحد سطح، انتخاب بچه میگو، مدیریت آب و تغذیه و پیشگیری از بروز بیماری ها آموزش های لازم به پرورش دهندگان ارائه شده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان دامپزشکی استان بوشهر گفت: از نیمه دوم سال گذشته و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت های بهداشتی، پایش و نمونه برداری های لازم انجام و آزمایش ها و تست های پی سی آر روی نمونه صورت پذیرفت تا در نتیجه محصولی با بیشترین اطمینان از لحاظ سلامت بهداشتی به مزارع پرورش ارسال شود.
حسین احمدی افزود: در بحث مزارع پرورشی نیز صدور مجوز آماده سازی لازم وابسته به رعایت تمامی ضوابط بهداشتی مورد تائید کارشناسان ناظر دامپزشکی و شیلات استان است که پس از تائید اکیپ نظارت بهداشتی، مجوز لازم برای فعالیت پرورش میگو صادر می شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: با این وجود خطر بروز بیماری های نوظهور در صنعت پرورش میگوی جهان مانند بیماری های AHPND و EHP و سندروم مرگ ناگهانی نباید از نظر دور داشت.
احمدی افزود: انتظار می رود پرورش دهندگان با رعایت مواردی همچون ارتقای سطح مدیریت استخرهای پرورشی، رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت تراکم در ذخیره سازی، تغذیه مناسب و استفاده از تقویت کننده های سیستم ایمنی آبزی، گزارش دهی بموقع موارد احتمالی تلفات برای تشخیص سریعتر و اقدامات پیشگیرانه متعاقب آن سال پرورشی موفق و با تولید با کیفیت و کمیت مناسبی را برای این صنعت رقم بزنند.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.