رضا صبوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته کار وکارگر افزود: از مجموع این طرح ها 15 طرح اشتغال روستایی و مابقی فراگیر ملی است که پرداخت تسهیلات آن به متقاضیان امسال نیز تداوم دارد.
وی گفت:هم اکنون 60 درصد نیروهای شرکت نفت پتروامید و 65 درصد شرکت آریا پترو گاز که در این شهرستان فعالیت دارند، بومی هستند.
صبوری بیان کرد: در سال گذشته 110 نفر تنها در سامانه کاریابی ثبت نام و زمینه اشتغال آنان فراهم شد که این آمار کلی نیست و بیش ازاین میزان است.
وی یکی از برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید را حمایت از سرمایه گذاری با محوریت ایجاد اشتغال پایدار دانست و گفت: نخبگان، صاحب نظران و فعالان اقتصادی و اجتماعی با ارایه طرح های اشتغال زایی در روستاها و شهر می توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.
صبوری اظهارکرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین ویژگی های بکارگیری نیرو درشرکت های نفتی و گازی منطقه مهارت است، جوانان شهرستان باید در فراگیری آموزش های فنی و مهارتی بکوشند.
رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی دیلم گفت: برای بالابردن سطح آگاهی نسبت به موضوعات حوزه کار و سرمایه گذاری آموزش دوره کارآفرینی برگزار می شود.
وی افزود: باتوجه به اینکه برخی از روستاهای این شهرستان میزبان شرکت های نفت وگاز هستند در زمان بکارگیری نیرو باید از ظرفیت تمام منطقه استفاده شود.
رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی دیلم گفت: با استقرار دفتر نفت وگاز درشهرستان مسایل ومشکلات اصلی درحوزه اشتغال برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: ازهرگونه ایده مردم بویژه فعالان اجتماعی برای ایجاد اشتغال وحل معضلات موجود استقبال می شود.
صبوری افزود: خدمت بی منت، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان عمده اهداف این اداره است که این مهم با حمایت همه مسئولان امکان پذیر می شود.
شهرستان دیلم با بیش از 34 هزارنفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان بوشهر و در جوار تاسیسات نفتی قرار دارد.
6164/7215/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.