به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان اداره کل زندان‌های استان بوشهر افزود: گسترش نشاط، شادابی و افزایش امید از اولویتها و برنامه های حوزه اجتماعی در این استان است.
وی اظهار کرد: این استان با داشتن موقعیت ویژه در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، مرزی و ساحلی از امنیت بالایی برخوردار است.
گراوند با تاکید بر تامین اعتبارات مورد نیاز اداره کل زندان‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در بخش‌های مختلف استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت مردم، مسئولان شرکتها، صنایع، حوزه‌های اقتصادی و صنعتی استان بوشهر برای آزادی و حل مشکل زندانیان جرائم غیرعمد مالی ضروری است.
مدیرکل زندان های استان بوشهر گفت: 28 درصد زندانیان استان به دلیل سرقت، 25 درصد مواد مخدر و مابقی به دلیل ارتکاب به جرایم دیگری در بند هستند.
حمیدرضا حیدری افزود: ورودی زندان‌های استان بوشهر پارسال 3.3درصد نسبت به سال 95 کاهش نشان می دهد.
وی تصریح کرد: بیش از 200 نفر از زندانیان استان بوشهر حافظ قرآن کریم از یک جزء به بالا هستند و درصد قابل توجهی از آنان نیز مهارتهای فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.
حیدری اضافه کرد: پارسال ستاد دیه استان بوشهر با تامین 200 میلیارد ریال زمینه آزادی 133زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان را فراهم کرد.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر پرونده 98 زندانی جرائم غیرعمد مالی در استان نیز تشکیل شده که تلاش می شود با مشارکت خیران، ستاد دیه و تامین تسهیلات بانکی زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود.
حیدری اظهار کرد: سه مرکز اشتغال بیرون از زندان شامل پرورش میگوی دلوار، دامپروری و کشاورزی برازجان و لاور دشتی برای زندانیان راه اندازی شده است.
6047/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.