به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده روز شنبه در نشست بانوان عضو شورای شهر و دهیاری های استان بوشهرافزود: امید می رود با تحقق پروژه راه آهن بوشهر- شیراز یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر برآورده شود.
قرارداد ساخت راه آهن بوشهر- شیراز با شرکت چینی با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران بوشهر و فارس به ارزش 700 میلیون دلار امضا شد.
طرح راه آهن بوشهر - شیراز- عسلویه در دولت نهم مصوب شد و در سال 1385 عملیات اجرایی 2 قطعه آن در استان بوشهر آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل نبود اعتبار متوقف شد.
از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که بطور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 50 درصد است.
طول این طرح 630 کیلومتر است که 300 کیلومتر آن در محدوده استان فارس و مابقی در محدوده استان بوشهر واقع شده است.
برای اجرای چهار قطعه یادشده شامل 2 قطعه در استان فارس و 2 قطعه در استان بوشهر 900میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه 11قطعه در فاصله شیراز تا بوشهر و هفت قطعه نیز از سه راهی اهرم تا عسلویه در استان بوشهر است.
طول 30تونل پیش بینی شده برای این مسیر 21 کیلومتر است که بلندترین تونل آن 4 هزار و 100 متر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شوراها افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا چکیده رای مردم هستند و در سطح استان شاهد حضور بانوان در شوراهای شهر و روستاها و همچنین دهیاری ها هستیم.
ستوده افزود: مهم ترین ویژگی حضرت فاطمه (س) نوع دوستی بوده که امروزه با عنوان مسئولیت اجتماعی یاد می شود.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: عدالت از تاکیدهای همیشگی امام خمینی (ره) بوده و یکی از مصداق های آن عدالت جنسیتی است.
ستوده ادامه داد: در دولت تدبیر وامید نگاه ویژه ای به نقش زنان در جامعه شده و در سطح استان هم شاهد انتصاب نخستین بخشدار و شهردار زن بودیم.
وی اظهارداشت: باتوجه به موفقیت بانوان در عرصه های مدیریتی در آینده هم از حضور بیشتر بانوان در عرصه های مدیریتی بهره خواهیم برد.
استاندار بوشهر نیز گفت: استفاده از ظرفیت های بانوان در پست های مدیریتی حوزه های مختلف با جدیت دنبال می شود.
عبدالکریم گراوند با تاکید بر عدم نگاه جنسیتی در این زمینه افزود: تلاش می کنیم از شایستگی، توانمندی و ظرفیت های بانوان حداکثر استفاده را ببریم و با حذف هرگونه تبعیض و نگرش جنسیتی، مسیر حضور بانوان توانمند در عرصه های مدیریتی را فراهم کنیم.
وی با اشاره به رویکرد رئیس جمهوری در استفاده از بانوان در پست های مدیریتی تاکید کرد: اولویت ما این است که در پست های مدیریتی از بانوان توانمند و شایسته حاضر در درون سازمان بهره ببریم و در غیر این صورت ناچاریم از ظرفیت های خارج از سازمان استفاده کنیم.
استاندار بوشهر با بیان اینکه ارتقا تعامل همکاران با مدیران ضروری است، یادآورشد: برای سال آینده طوری برنامه ریزی کنیم که میزان ارتباط و تعامل همکاران با یکدیگر و همکاران با مدیران بیشتر و موثرتر شود.
گراوند اضافه کرد: بدون شک این تعامل با انتقال تجریه در پویایی فعالیت ها، تسهیل در انجام امور و پویایی سازمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
در پایان این نشست از بانوان شاغل در استانداری تجلیل شد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.