رضا معتمد روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: چهارشنبه سوری از آیین های سنتی ایرانیان است که باید مسئولان همانطور که آیین های مذهبی را به رسمیت می شناسند، این آیین کهن را به رسمیت بشناسند.
وی اضافه کرد: به رسمیت شناختن آیین ها و سنت های کهن باعث می شود افراد در مقابل برگزاری این سنت ها مقاومت نکنند و براساس آیین گذشتگان برگزار و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
معتمد بیان کرد: مسئولان می توانند خودشان به استقبال سنت های قدیمی و کهن ایران زمین بروند تا عده ای سودجو و فرصت طلب نتوانند ازاین سنت ها استفاده ابزاری کنند.
وی یادآور شد: نباید اجازه داد سنت های کهن این سرزمین که نقشی مهم در ایجاد دوستی، صلح و آرامش دارند، تحریف و دستکاری شود.
معتمد گفت: آیین چهارشنبه سوری می تواند بدون خطر برگزار شود و با توجه به کارکرد آن که باید نشانه آرامش، صلح، شادی و نشاط باشد در این روز نباید با انجام برخی کارهای خطرناک عده ای آسیب ببینند و بترسند و یا داغدار شوند.
وی تاکید کرد: روز چهارشنبه سوری به عنوان یک آیین سنتی و عید فطر نیز به عنوان یک آیین مذهبی نشانه صلح، شادی و مهربانی هستند و باید همواره مورد توجه و اهتمام قرارگیرد.
معتمد، با اشاره به مسئولیت مردم درآیین چهارشنبه سوری گفت: ترقه بازی و آتش بازی های خطرناک به عنوان شیوه ای غلطت جای خود را با چهارشنبه سوری های قدیمی جابه جا کرده است.
وی اضافه کرد: هدف از برگزاری آیین چهارشنبه سوری جشن گرفتن پایان فصل زمستان و ورود به فصلی جدید است که باید این آیین همچون گذشته باعث نزدیک شدن، اتحاد و همبستگی اقوام مختلف شود.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.