به گزارش ایرنا، غلامعلی جمالی روز سه شنبه در آیین روز درختکاری در دانشگاه آزاداسلامی واحدگناوه به مناسبت هفته منابع طبیعی افزود: جامعه کنونی باتوجه به صنعتی شدن و تولید آلاینده های خطرناک باید به کاشت درخت که از تاکیدات دین مبین اسلام است، اهمیت وافری قایل شود.
وی با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی در بیشتر شهرهای کشور توسط افراد به روش های نامطلوبی تخریب می شود، گفت: همگان درقبال حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی باید احساس مسئولیت و مشارکت کنند.
وی اظهارکرد: درهفته منابع طبیعی برنامه های مختلفی توسط این اداره پیش بینی شده که بازدید از طرح های اجرایی سد بندخاکی فخرآوری و زمین های ملی واگذارشده برای اجرای طرح های اشتغال زایی بامحوریت اقتصاد مقاومتی، کاشت درخت در دانشگاه ها و مدارس و توزیع نهال رایگان بخشی از آنهاست.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد گناوه گفت: همه ما باید عضوی از سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست باشیم و آنان را حمایت و یاری کنیم.
زیبا توکل افزود: درخت به عنوان طلای سبز یکی از قدرت و توانایی پروردگار متعال است که نقش مهم و حیاتی در موجودات زنده دارد.
وی بابیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش و تاکیدهای فراوانی بر کاشت و حفاظت از درخت شده است گفت: باتوجه به معضل افزایش آلاینده های خطرناک هر کدام از اقشار مردم باید با کاشت یک درخت هوایی پاکیزه و محیطی سبز را برای خود و جامعه فراهم کنند.
در پایان این برنامه چندین نهال ازگونه بنجامین و کنوکارپوس در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی توسط شرکت کنندگان غرس شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.