به گزارش ایرنا، پیکرهای مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس از مقابل بسیج مرکزی تا مصلی بوشهر با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و سایر قشرهای مختلف مردم تشییع شد.
براساس این گزارش مردم ولایتمدار بوشهر پس اقامه نماز توسط آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر پیکر شهیدان و خواندن زیارت عاشورا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: پیکر پاک هشت شهید گمنام صبح روز یکشنبه از فرودگاه بین المللی بوشهر وارد و پیکرمقدس 4 شهید نیز در همین تاریخ از فرودگاه عسلویه به استان بوشهر منتقل شد.
خسروی بیان کرد: پیکر پاک این شهیدان والامقام همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای بوشهر، خورموج، برازجان، نخل تقی و بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند.
خسروی اضافه کرد: از این شمار شهدای گمنام پنج شهید در بوشهر، 2 شهید در خورموج، یک شهید در برازجان، 2 شهید در نخل تقی و 2شهید نیز در بیدخون خاکسپاری می شوند.
وی یادآور شد: پنج شهیدی که در بوشهر به خاک سپرده می شوند به ترتیب 27، 23، 24، 25 و 19 ساله هستند که در عملیات های کربلای 4، رمضان، والفجر 8 و تک دشمن در ام الرصاص ،شرق بصره، فاو و زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر افزود: 2 شهیدی که در خورموج آرام می گیرند نیز 24 و 29 ساله هستند که در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند.
خسروی گفت:شهیدی که در برازجان به خاک سپرده می شود 17 ساله است و سال 65 در عملیات کربلای 4 در ام الرصاص به درجه رفیع شهادت نائل شده است.
وی یادآور شد: 2 شهیدی که در بیدخون تشییع و خاکسپاری می شوند 20 و 26 ساله هستند و در تک دشمن و عملیات رمضان در زبیدات و شرق بصره شهید شده اند.
خسروی اظهار کرد: 2 شهیدی که مردم نخل تقی میزبان آنان هستند نیز 30 و 26 ساله اند و در عملیات های رمضان و خیبر در شرق بصره و مجنون به شهادت رسیده اند
افزود: با این شهدا، در مجموع 150 شهید گمنام در 50 نقطه استان بوشهر دفن شده‌اند.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.