به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در بدو سفر خود به این شهرستان با استقبال پرشور ساکنان روستای چهار روستایی در گلزار شهدای این روستا حضور یافت و با اهدای شاخه های گل به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.
در حاشیه این آیین پدر شهیدان احمد و جمشید برزگر و 2 دانش آموز نمونه این روستا توسط استاندار بوشهر مورد تجلیل قرار گرفتند.
شهرستان گناوه در هشت سال جنگ تحمیلی 230 شهید و 640 جانباز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

* بازدید استاندار بوشهر از سه واحد تولیدی شهرستان گناوه
گراوند، از شرکت نیمه فعال سیم و کابل پدیده بازدید کرد که مدیر عامل این شرکت با ارائه گزارشی گفت: میزان اشتغال این واحد چهار شغل مستقیم و هشت شغل غیرمستقیم است.
فرامرز خرم آبادی افزود: در صورت دریافت تسهیلات لازم فرصت های شغلی این واحد تا سقف 20 نفر قابل افزایش است.
وی اظهار کرد: میزان تسهیلات درخواستی شرکت سیم و کابل پدیده 10 میلیارد ریال است که پنج میلیارد ریال آن برای خرید مواد اولیه و مابقی نیز برای خرید ماشین آلات و تجهیزات برآورد شده است.
خرم آبادی افزود: زمین مجاور این شرکت نیز در سال 1386 به قیمت 60 میلیون ریال و به مساحت 2 هزار و 300 خریداری و دفترچه آن را نیز تحویل گرفتیم ولی در سال 1395 دفترچه ابطال شده که انتظار داریم این قطعه زمین مسترد شود.
شرکت طعام سازان میگو دومین واحدی بود که به عنوان واحد راکد شهرک صنعتی بندر ریگ مورد بازدید استاندار بوشهر قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت طعام سازان میگو گفت: این واحد در صورت دریافت 30 میلیارد ریال تسهیلات قادر به ایجاد 50 فرصت شغلی مستقیم و 30 فرصت شغلی غیرمستقیم است.
سعید احمدی جزنی افزود: این شرکت در زمینه تولید غذای میگو فعالیت دارد که اکنون قصد دارد با راه اندازی مجدد، علاوه بر تولید غذای میگو فعالیت خود را با تولید غذای ماهی های پرورشی از وضعیت فصلی بودن به دائمی تغییر دهد.
وی ادامه داد: ظرفیت تولید این شرکت در سال های اول و دوم به ترتیب هشت و 10 هزار تن پیش بینی شده است که این میزان باید تا سقف 15 هزار تن برسد.
شرکت تولید اجاق گاز سی نیز به عنوان واحد فعال و دارای بازار فروش در 20 استان کشور سومین واحدی بود که مورد بازدید استاندار بوشهر قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت تولید اجاق گاز سی نیز گفت: با توجه به کمبود فضا، فراهم شدن زمینه انتقال این واحد از محدوده شهر گناوه به شهرک صنعتی بندر ریگ از خواسته های مهم این شرکت به شمار می رود.
داریوش دشتی افزود: دریافت تسهیلات ارزان قیمت به میزان 20 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت( با هدف ساخت سوله و انتقال شرکت به شهرک صنعتی) دومین درخواست این واحد تولیدی است.
وی یادآور شد: اجاق گازهای تولیدی این شرکت در بازار داخلی فروش بسیار خوبی دارد و اکنون در حال مهیا شدن برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه امارات هستیم.
دشتی افزود: تلفیق دو مقوله کیفیت و قیمت مناسب از مزیت های مهم است که فروش اجاق گازهای تولیدی شرکت رونق دوچندانی داده است.

* مدیران از دادن وعده های غیرعملی پرهیز کنند
استاندار بوشهر در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گناوه گفت: یکی از عواملی که اعتماد مردم را هدف قرار می دهد وعده های بدون عمل و کارشناسی نشده است که باید در این زمینه مدیران باید در گفت و گو با مردم از دادن قول های غیرعملی پرهیز کنند.
گراوند افزود: رفتار صادقانه رمز تقویت ارتباط مسئولان و مردم است که در این ارتباط مسئولان باید توجه جدی به وظایف خود در قبال مردم داشته باشند.
وی بیان کرد: مردم درصورت مشاهد تبعیض و بی عدالتی ناراحت می شوند که این امر زیبنده نظام اداری نظام جمهوری اسلامی نبوده و مسئولان باید از آن پرهیز کنند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: خدمات گوناگونی در عرصه‌های مختلف در جامعه اجرایی و افتتاح شده که باید این دستاوردها به مردم معرفی و شناسانده شود زیرا دشمن برای ناامید کردن مردم سیساست های فراوانی را در پیش گرفته است.

* امیدآفرینی در بین مردم را از رویکردهای مهم دولت
گراوند امیدآفرینی در بین مردم را از رویکردهای مهم دولت خواند و گفت: خدمات گوناگونی در عرصه زیرساخت‌های مورد نیاز جامعه در راستای تحقق مطالبات مردم انجام شده که برای خنثی شدن ترفندهای دشمنان باید برای امیدآفرینی بازگو و معرفی شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه ایجاد یاس، بدبینی و ناامیدی در جامعه از اهداف مهم دشمنان است اظهار داشت: امسال در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برنامه‌های مهم تدوین و اجرایی شده و طرح‌های در دست ساخت هم در این راستا است.
وی در ارتباط با ظرفیت های شهرستان گناوه گفت: این شهرستان ساحلی از قابلیت‌های مهمی در حوزه صنایع، آبزی‌پروری، تجارت دریایی و تولیدی برخوردار است که توسعه صنایع وابسته به آبزیان در اولویت برنامه‌ها است.
گراوند با بیان اینکه نشست‌ها با فعالان اقتصادی با رویکرد شعار امسال است افزود: تمام برنامه‌ها و نشست‌های مسئولان استان بوشهر با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و بر اساس این رویکرد برنامه‌ریزی می ‌شود.

* رونق کسب وکار در گرو مشارکت بخش خصوصی و مردم است
استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح 305 پروژه عمرانی در استان بوشهر اظهار داشت: همزمان با دهه فجر دهه پروژه‌هایی به ارزش 305 میلیارد تومان در استان بوشهر به بهره برداری می رسد این در حالی است که 5 هزار میلیارد تومان پروژه در استان آماده افتتاح است.
گراوند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: تولید، اشتغال و طرح‌های اقتصادی بدون حضور بخش خصوصی محقق نمی‌شود چراکه شرط رونق کسب و کار حضور بخش خصوصی و مردم در این عرصه است که باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی بسترهای لازم را فراهم کنند.
وی با تاکید بر حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی شهرستان گناوه افزود: تشکیل کارگروه تخصصی با مشارکت بخش خصوصی، شیلات، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و صنعت و معدن برای بررسی و حل مشکلات تولیدکنندگان امری مهم و ضروری است.

* سفرهای شهرستانی استاندار بوشهر در حل مشکلات مردم نقش موثری دارد
نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: رویه ای که استاندار بوشهر در سفر به شهرستان های این استان به همراه مدیران دنبال می کند نقش موثری در برطرف کردن مشکلات و مسایل مردم دارد.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: حضور در بین مردم و برنامه ریزی برای برون رفت از مشکلات باعث امید و افزایش رضایت مندی مردم از نظام است.
وی گفت: از همه مدیران دستگاههای اجرایی انتظار است مشکلات و دغدغه های رهبری در سالی که بنام تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده را پیگیری کنند.
خدری افزود: مسایل و مشکلاتی که در زمینه موانع تولید در سطح استان قابل حل است توسط مدیران استانی برطرف شود و در سطح ملی نیز نمایندگان آماده پیگیری برای حل این مشکلات هستند.
وی به لایحه بودجه و نقش آن در عرصه تولید اشتغال اشاره کرد و گفت: دیدگاه کارشناسان کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال آینده به گونه‌ای نیست که بتواند مشکلات سد راه تولید و اشتغال را حل کند.

* مدیران با استفاده از اختیارات خود از مشکلات مردم گره گشایی کنند
خدری بیان کرد: مشکلات بسیار گسترده است که لازم است مدیران در گره گشایی این معضلات با اختیاراتی که دارند بیشتر تلاش کنند.
وی حل مشکلات مالیاتی را یکی از مطالبات مهم تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در گناوه دانست و گفت: در این زمینه سید کامل تقوی‌نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برای حضور در استان بوشهر و بررسی مشکلات تولید کنندگان اعلام آمادگی کردند.
وی، با تاکید بر حضور مسئولان معاونت‌های وزارتخانه‌ها در مرکز استان بوشهر برای بررسی و حل مشکلات تولیدکنندگان تصریح کرد: برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی مانع تولید هستند چراکه با بررسی‌های انجام شده یکی از موانع تولید و اشتغال برخی مدیران هستند که کارشکنی می‌کنند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی با شعارهایی وارد عرصه انتخابات شدند که مردم را امیدوار کرد گفت: در این راستا انتطار است که مدیران مشکلات و دغدغه‌ها در زمینه اشتغال و تولید را در کوتاه‌‌ترین زمان حل و فصل کنند تا امیدواری مردم افزایش یابد.

* مهمترین پیام سفرهای شهرستانی ایجاد اهتمام در مدیران برای حل سریع مشکلات مردم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: سفرهای شهرستانی استاندار پیام های مختلفی دارد که مهمترین پیام آن ایجاد یک عزم و اهتمام جدی در مسئولان شهرستان ها برای پیگیری سریع و حل مشکلات مردم در حوزه های تولید و صنعت است.
سعید زرین فر افزود: ازمسئولان دستگاه های اجرایی انتظار می رود تا همکاری و تعامل مناسبی با متولیان واحدهای تولیدی بخصوص واحدهای نیمه فعال و راکد داشته باشند.
زرین فر اضافه کرد: اینکه نگاه مدیران نسبت به سرمایه گذاران نگاه ارباب رجوعی باشد هیچ گاه مسائل را حل نمی کند.
زرین فر اظهارداشت: سرمایه گذاری که تمام سرمایه خود را برای رونق اقتصادی استان می گذارد باید بطور شایسته و مطلوبی مورد حمایت قرار گیرند.

* حل مشکلات 19 واحد تولیدی شهرستان گناوه در سفر استاندار
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر گفت: در جریان سفر استاندار بوشهر مشکلات فراروی 19 واحد تولیدی مورد بررسی و راهکارهای لازم برای آن اندیشیده می شود.
امان الله شجاعی افزود: بسیار از تولید کنندگان در حل مشکلات خود تاکید به رعایت مر قانون برای همگان دارند که این خود نقطه عطفی در روند حل مشکلات آنان است.
وی یادآور شد: دریافت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، افزایش زیرساخت های شهرک صنعتی بندر ریگ، افزایش سهمیه سوخت، صدور مجوز برداشت آب، حل مشکل بیمه ای و مالیاتی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان گناوه است.

* مسئولان باید به مطالبات مردم پاسخ دهند
امام جمعه گناوه با گرامیداشت دهه فجر گفت: ورود امام راحل در 12 بهمن 57 روزی بیادماندنی در تاریخ نظام و انقلاب است که باید به نحو شایسته گرامی داشته شود.
حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی بر خدمت رسانی صادقانه به مردم تاکید و افزود: مسئولان و متولیان نظام وظیفه ای سنگین در مقابل مردم دارند که باید در انجام آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.
وی بیان کرد: مسئولان در قبال مردم مسئولیت و رسالت مهم و سنگینی دارند که باید بر اساس مطالبات مردم گره گشایی کنند.
وی با بیان اینکه مردم انتظار حل مشکلات را دارند اظهار کرد: در این بین تولید کنندگان بعنوان بازوان اقتصاد کشور باید مورد حمایت جدی واقع شوند.
رکنی حسینی با قدردانی از حضور استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای حضور در سطح شهرستان ها عنوان کرد: بحث تولید، اشتغال و اقتصاد برای چندین سال پیاپی شعار سال رهبری است که این نشان از دغدغه مندی ایشان نسبت به این حوزه ها است.
وی افزود: تلاش در حل مشکلات تولید کنندگان باید افزایش یابد چراکه این مشکلات در صورت حل نشدن آسیب‌های گوناگونی به جامعه وارد و نارضایتی به دنبال دارد.
امام جمعه گناوه اظهارکرد: باتوجه به اینکه بیکاری و اشتغال یکی از آسیب های مهم اجتماعی است که جامعه و خانواده ها را درگیر کرده است، مسئولان باید در حل آنان بیش از پیش تلاش و گره گشایی کنند.
رکنی حسینی یادآور شد: در شهرستان گناوه بیش از سه هزار فارغ التحصیل جویای کار وجود دارد که اگر فکری برای آنان نشود جامعه با آسیب هایی جدی مواجه می شود.
امام جمعه گناوه با تاکید بر حل مشکلات در عرصه تولید و اشتغال تصریح کرد: بیکاری جوانان آسیبی جدی است که در صورت عدم ریشه یابی آن مشکلات فراوانی دامنگیر جامعه می شود.
وی افزود: در این ارتباط تنها توان دولت نمی‌تواند پاسخگو باشد بلکه باید زمینه های لازم برای تولید و توسعه فضای کسب و کار بخش خصوصی فراهم شود.
رکنی حسینی با بیان اینکه برخی کارگاه‌های تولیدی شهرستان گناوه راکد، نیمه تعطیل یا تعطیل هستند گفت: در شهرک صنعتی بندرریگ برخی از واحدها راکد شده که باید زمینه فعال سازی آنها فراهم شود.

* تحقق آرزوی دیرینه گناوه ای ها تا پیش از فرار رسیدن سال نو
استاندار بوشهر گفت: تا پیش از فرارسیدن سال نو علمیات اجرایی تعریض جاده گناوه-دیلم به عنوان یکی از مطالبات دیرینه مردم این دوشهرستان پایان می یابد.
گراوند در نشست با فعالان اقتصادی، کارآفرینان برتر و سرمایه گذاران شهرستان گناوه در فرمانداری این شهرستان افزود: به منظور سرعت بخشیدن و اتمام این پروژه مهم و حساس تلاش و پیگیری های فراوانی در سطح وزراتخانه یادشده انجام شده است.
وی اظهارکرد: گناوه از شهرستان های دارای استعداد و قابلیت های فراوان نقش ویژه ای برای استان بوشهر دارد که باید همه در رفع دغدغه ها و نیازهای مردم بخصوص تولیدکنندگان تلاش کنیم.
استانداربوشهرگفت: شهر گناوه در زمینه مکان های اقامتی و پارکینگ وسایط نقلیه با کمبود مواجه است که برای برطرف کردن آن در حوزه مدیریت شهری با همکاری فرماندار برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: باتوجه به اهتمام دولت به حفظ محیط زیست و ارتقای شاخص های سلامتی ، وضعیت فاضلاب گناوه مورد توجه و برای سرعت بخشی در اجرای این طرح کمک خواهد شد.

* ضوروت تسهیل روند حل مشکلات تولید کنندگان
گراوند بیان کرد: نظام اداری استان باید با تسهیل گری و اتخاذ راهکار مناسب مسیر را برای رفع مشکل تولیدکنندگان هموار کند.
وی در ارتباط با پرداخت تسهیلات بانکی افزود: تسهیلات بانکی به افرادی باید داده شود که توانمند و کننده کار باشند تا از این طریق فضا برای رونق و تولید و اقتصاد فراهم شود.
گراوند بیان کرد: افرادی که در حوزه اقتصادی از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند باید خود را متعهد بدانند که آنان را برگردانند.
وی افزود: با برگشت این منابع که متعلق به مردم است اعتماد بین نظام بانکی و ملت نیز تقویت می شود.

* ظرفیت های اقتصادی گناوه در بخش های گردشگری و دریایی مورد توجه قرار گیرد
فرماندار گناوه گفت: این شهرستان از قابلیت و ظرفیت های وافری در حوزه های گردشگری و تجارت دریایی، زیرساخت های بندری و شهرک صنعتی برخوردار است که باید مورد توجه خاصی واقع شود.
سیدعلی پاک نژاد افزود: کشاورزی و دامداری از دیگر مزیت های این شهرستان است که در این زمینه نیز این قشر مشکلاتی دارند که باید در رفع آنها تلاش شود.
فرماندار گناوه گفت: این شهرستان از قابلیت و ظرفیت های وافری از جمله در زمینه گردشگری و تجارت دریایی ، زیرساخت های بندری و شهرک صنعتی برخوردار است که باید نگاه خاصی به این منطقه شود.
سیدعلی پاک نژاد افزود: کشاورزی و دامداری از دیگر مزیت های این شهرستان است که در این زمینه نیز این قشر مشکلاتی دارند که باید در رفع آنان تلاش شود.
وی یادآور شد: 80 تا 90 درصد مردم شهرستان گناوه بطور مستقیم و غیرمستقیم از راه دریا ارتزاق می کنند در این ارتباط باید زمینه حمایت های لازم برای آنها فراهم شود.

* آغاز پرداخت غرامت بیمه محصولات کشاورزی در استان بوشهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پرداخت غرامت خسارت بیمه محصولات کشاورزی 'گندم دیم' در این استان از هفته جاری آغاز شده است.
محمدتقی منوچهری افزود: باتوجه به خشکسالی سال گذشته و واردشدن خسارت سنگین به مزارع، صندوق بیمه به موقع اقدام به برآورد خسارت ها کرد اما بدلیل کمبود منابع مالی، امکان پرداخت سریع وجود نداشت که با پیگیری های مستمر نمایندگان مجلس و استانداربوشهر، از هفته جاری پرداخت غرامت گندم دیم آغاز شده است.
وی ادامه داد: حدود یک دهه بحث خشکسالی در استان بوشهر وجود دارد و مزارع و باغ ها و دام و کل بخش کشاورزی متاثر از آن خسارات های فراوانی دیدند.
منوچهری افزود: یکی از اصلی ترین حامی و حمایت کننده کشاورزان در این حوزه بیمه کردن است که دراین ارتباط صندوق بیمه با تحت پوشش قرار دادن مزارع و باغ ها و دام درصورت بروز خسارت، غرامتی به کشاورزان پرداخت کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بیان کرد: میزان غرامت بیمه کشاورزان براساس مقداری که ارزیابان بیمه برآورد کرده اند، پرداخت می شود.
منوچهری یادآورشد: کشت گندم دیم نیز خاص شهرستان گناوه است که سطح وسیعی از زمین های کشاورزی این منطقه همه ساله در فصل زراعی تحت پوشش این محصول قرار می گیرد.

* ایجاد شهرک صنعتی و صنفی در گناوه در انتظار تامین زمین مناسب
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر نیز گفت: برای گناوه مصوبه ایجاد شهرک های صنعتی و صنفی وجود دارد و در صورت تامین زمین موردنیاز زمینه احداث شهرک صنعتی گناوه فراهم می شود.
مهدی صفوی افزود: شهرستان گناوه در حوزه تولیدات صنعتی ظرفیت فراوانی داشته که احداث شهرک های صنعتی و صنفی به رونق فعالیت های صنعتی آن کمک چشمگیری می کند.

* پرداخت تسهیلات رونق تولید به 11 واحد صنعتی گناوه
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: در شهرستان گناوه 39 واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید نام نویسی کردند که از این شمار تاکنون 11 واحد تسهیلات درخواستی آنها پرداخت شده است.
سید حسین حسینی محمدی افزود: در استراتژی این سازمان حمایت از کسب و کارهای خرد و توسعه آنها مورد توجه جدی قرار گرفته و در این ارتباط زمینه پرداخت تسهیلات به آنها فراهم شده است.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار تسهیلات رونق تولید به حوزه اصناف نیز تعلق گرفته و فعالان این حوزه می توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب برای درخواست تسهیلات اقدام کنند.

* حل معضل جدی دستفروشی در گناوه در گرو تعامل بین دستگاهی است
حسینی محمدی در ارتباط با فعالیت دستفروشان شهر گناوه گفت: دستفروشی معضلی جدی است که ساماندهی آن نیازمند یک همکاری و تعامل بین دستگاه هاست.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه تردد با فعالیت دستفروشان شکل گرفته جمع آوری و ساماندهی آنها باید در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد.

* مشکلات اصناف گناوه در حوزه شهری، صنعتی و کشاورزی
نماینده بازاریان شهرستان گناوه گفت: در شهر گناوه با وجود چهار هزار واحد تجاری یک سایت تجاری آن فاقد پارکینگ عمومی و سرویس بهداشتی است.
افضل دهدارایان افزود: گناوه با توجه به گردشگر پذیری فراوان نیازمند شمار زیادی کمپینگ جهت اقامت مسافران است که در صورت تحقق این مهم زمینه ماندگاری بیش از پیش مسافران در این شهر فراهم می شود.
وی ادامه داد: سرریز شدن فاضلاب شهری در سایت تجاری شهر گناوه از دیگر مشکلات بازاریان گناوه است که نیاز است برای ساماندهی آن تدبیر لازم صورت گیرد.
دهدارایان افزود: واقع شدن میدان میوه و تره بار در کنار سایت تجاری شهر گناه از دیگر مشکلاتی است بازاریان گناوه است و باید زمینه برای انتقال میدان یاد شده فراهم شود.
وی تاکید کرد: تسریع در روند پروانه مربوط به ساخت و سازهای تجاری از دیگر مطالبات جدی بازاریان شهر گناوه محسوب می شود.
نماینده صنف صنعتگران گناوه گفت: گناوه با توجه به ظرفیت های که دارد در حوزه صنایع تبدیلی می تواند کارکرد بسیار بالایی را داشته باشد.
داریوش دشتی افزود: در این راستا نیاز است شهرک صنعتی واحدهای کوچک در گناوه راه اندازی شود.
وی در ارتباط با شهرک صنعتی بندر ریگ نیز گفت: حصار کشی، تکمیل کارکنان، افزایش نیروهای آتش نشان، راه اندازی اورژانس شهرک صنعتی و افزایش سایر زیرساخت های این شهرک باید در دستور کار جدی قرار گیرد.
نماینده کشاورزان شهرستان گناوه گفت: چاه نفت حفاری شده در میدان نفتی گلخاری گناوه در سال های 42 و 45 اکنون با فوران آب گرم و گوکرد خسارت های فراوانی به حدود 300هکتار از اراضی به کشاورزان منطقه زده که باید زمینه پرداخت این خسارت فراهم شود.
عباسعلی خواجه زاده افزود: با توجه به کمبود آب کشاورزی در حوزه شمالی شهرستان گناوه احداث سد ذخیره آب تبدیل به ضرورت شده است.
وی ادامه داد: در زمینه دریافت تسهیلات کشاورزی نیز تسریع و تسهیل روند پرداخت و همچنین پذیرش وثیقه ها می تواند کمک شایانی به کشاورزان کنند.
خواجه زاده ادامه داد: کشاورزان برخی از مناطق گناوه درخواست گرفتن مجوز انتقال آب به زمین های همجوار خود را دارند.
وی گفت: در صورت تحقق این مهم کشت در زمین هایی انجام می شود که تاکنون در آن کشت صورت نگرفته میزان بهره وری تولید به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.
خواجه زاده افزود: افزایش سهیمه سوخت کشاورزان، تامین اعتبار برای برقی کردن چاه های کشاورزی، افزایش سهمیه نهاده های دامی، حل مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه رود حله و بهسازی جاده بین مزارع از درخواست های مهم کشاورزان شهرستان گناوه است.
نماینده تولید کنندگان صنایع خرد شهرستان گناوه نیز گفت: شهرستان گناوه به دلیل برخوردار نبودن از شهرک صنعتی واحدهای تولیدی آن الزام به انتقال به شهرک صنعتی بندر ریگ شدند که این امر هزینه تولید واحدها را به میزان زیادی افزایش می دهد.
مهدی معارف افزود: در این راستا تسهیل در روند گرفتن مجوز واحدهای صنعتی خرد و همچنین فراهم شدن امکان فعالیت آنها در خارج از شهرک صنعتی بندر ریگ نیازمند پیگیری جدی است.
در حاشیه این نشست شماری از کارآفرینان نمونه شهرستان گناوه توسط استاندار بوشهر تجلیل شدند.

*بازدید استاندار بوشهر از پروژه لوله رانی طرح ساماندهی فاضلاب شهر گناوه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پروژه ساماندهی فاضلاب شهر گناه پنج هزار متر لوله رانی داشته که در فاز نخست 2 هزار و 200 متر لوله رانی صورت می گیرد.
کیقباد یاکیده افزود: تاکنون یکهزار و 200 متر لوله رانی انجام شده و یکهزار متر باقیمانده از فاز نخست نیز تا پایان خردادماه انجام می شود.
وی ادامه داد: با تکمیل لوله رانی خیابان امام حسین (ع) گناوه 17 کیلومتر شبکه وارد مدار بهره برداری شده که با این شرایط زمینه اتصال 2 هزار و 200 انشعاب فاضلاب فراهم می شود.
فرماندار گناوه نیز گفت: فاضلاب به یکی از معضلات گریبانگیر این شهر در مقوله سلامت شهروندان شده که عمده آن را باید با همکاری و کمک مردم حل کرد.
سیدعلی پاک نژاد افزود: نگاه مردم نسبت به مقوله سلامت که بخش عمده ای از آن به فاضلاب ارتباط دارد باید یک نگاه مثبت باشد.
وی اظهار کرد: اتصال نشدن خانواده هایی که انشعاب فاضلاب دریافت و تاکنون اقدامی در این زمینه نکردند باعث سرازیر شدن فاضلاب های خانگی به ساحل شده که این یک تهدید جدی برای محیط زیست است.
پاک نژاد اظهارکرد: تکمیل سیستم فاضلاب گناوه نیاز به اعتبار ملی دارد که از مسئولان ذیربط در استان و نماینده حوزه انتخابیه انتظار پیگیری جدی داریم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.