به گزارش ایرنا، سرهنگ سید احمد موسوی روز یکشنبه در نشست بررسی آسیب های اجتماعی استان بوشهر افزود: آموزش همگانی به عنوان یکی از ارکان اصلی در کاهش جرایم از جایگاه ویژه ای برخودار است.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی در دهه گذشته نیزبا اتخاذ رویکرد جامعه محوری و همچنین رویکرد پیشگیرانه از آسیب ها و تهدیدات اجتماعی گام های بزرگی در راه امنیت عمومی و آرامش روانی جامعه برداشته و نتایج مطلوبی را به دست آورده است.
موسوی اظهار داشت: آموزش همگانی در ایجاد آگاهی و افزایش بینش افراد جامعه و در نتیجه کاهش تنش های خانوادگی، آسیب ها و تهدیدات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه آموزش در زمینه های خانوادگی، اجتماعی و فضای مجازی، توانسته گام موثری در پیشگیری از بروز جرم داشته باشد، گفت: آموزش همگانی حس اعتماد و پیوستگی بین مردم و نیروی انتظامی را تقویت کرده و این امر به تبع در بالا رفتن نگرش مثبت مردم نسبت به پلیس و داشتن امنیت بیشتر در جامعه موثر واقع می شود.
موسوی بیان کرد: در این ارتباط کارشناسان آموزش همگانی با برگزاری نشست های آموزشی و بیان آسیب های اجتماعی و هشدارهای انتظامی در مدارس، کانون ها، مساجد، صدا و سیما و ادارات دولتی و غیر دولتی توانسته اند بر ارتقا سلامت و شناخت آسیب های اجتماعی و توسعه بهداشت روانی و اجتماعی افراد جامعه موثر باشند.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.