به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در کنگان پس از برگزاری مراسم استقبال توسط مسئولان شهرستان و حضور در گلزار شهدا و دیدار با یکی از خانواده ایثارگران این شهرستان، طبق عرف سفرهای شهرستانی خود، از سه واحد تولیدی صنعتی و اشتغال زا در کنگان بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات این واحدها آشنا شد.
شرکت تولید نان و شیرینی 'برکت' کنگان نخستین واحدی بود که توسط استاندار بوشهر مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت تولید نان و شیرینی برکت در جریان این بازدید اظهار داشت: این واحد تولید کننده 49 نوع شیرینی و نان است و 89 نفر در آن اشتغال دارند.
حسین طهماسبی افزود: این شرکت اکنون وارد یازدهمین سال فعالیت خود شده و عمده مشکل آن در بخش بازاریابی است که دلیل آن نیز پخش نان هایی غیر استاندارد و بدون پروانه فعالیت در این شهرستان است.
وی ادامه داد: شرکت تولیدی نان و شیرینی برکت اکنون برای توسعه فعالیت های خود نیازمند 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات و تامین آرد با کیفیت در استان با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات است.
طهماسبی بیان کرد: این شرکت با راه اندازی خطوط جدید تولید برای تولید کیک، کلوچه، بسکویت، نان های روغنی و قندی آمادگی دارد.
هتل در دست ساخت 'جهان شهر' کنگان دومین طرح مورد بازدید استاندار بوشهر بود که مدیر این هتل در جریان این بازدید گفت: این طرح اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شامل پنج طبقه و 77 اتاق است.
جهانگیر مذکوری افزود: اکنون 38 میلیارد ریال بدهی بانکی داریم و در صورت تامین 30 میلیارد ریال تسهیلات مشکلی برای اتمام آن نخواهیم داشت.
وی یادآور شد: در این ارتباط نیازمند کمک و افزایش تعامل و همکاری بانک ها برای دریافت تسهیلات موردنیاز هستیم.
مذکوری افزود: این واحد تا به اینجای کار هیچگونه تسهیلاتی از بانک های استان دریافت نکرده از این رو امیدواریم برای دریافت تسهیلات همکاری مطلوب تری توسط بانک های استان در این زمینه صورت گیرد.
شرکت بین المللی سیمان کنگان ( کارخانه سیمان ساروج) به عنوان سومین واحدی مورد بازدید استاندار بوشهر بود مدیرعامل این شرکت گفت: این کارخانه بزرگترین واحد تولید سیمان کشور است که روزانه قادر به تولید 6 هزار تن کلینکر است.
هانی دیزبند افزود: محصولات تولیدی این شرکت به 13 کشور از جمله قطر، کویت، بنگلادش، عمان، هند، عراق و بنگلادش صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه این واحد با سرمایه گذاری 450 میلیارد تومان در سال 1388 احداث شده اظهار داشت: تملک 2 اسکلۀ اختصاصی و امکان بهره‌برداری از اسکله مجاور کارخانه برای بارگیری انواع محصولات، سرعت بارگیری بالا، قابلیت بارگیری سیمان فله، پاکتی، دسترسی مستقیم به آبهای آزاد، کیفیت بالای محصولات مستند به گواهی‌ نامه‌های بین‌المللی، استقرار سیستم‌های مختلف مدیریتی درشرکت مستند به تایید‌های رسمی، بهره‌گیری از تکنولوژی روز و ماشین‌آلات آلمانی در فرآیند تولید و بارگیری و دسترسی به مواد اولیه مرغوب و نزدیک به محل کارخانه از معادن تحت مالکیت شرکت از جمله مزیت های مهم این شرکت است.
دیزبند ادامه داد: مواد موردنیاز تولید سیمان شامل سنگ آهک و مارن از معدن همجوار شرکت سیمان کنگان تامین و مابقی نیز شامل سیلیس و سنگ آهن نیز از معادن استان های همجوار تامین می شود.
وی ادامه داد: این شرکت با اولویت بکارگیری نیروهای بومی منطقه سه هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که از این شمار 500 شغل مستقیم و مابقی غیرمستقیم است.
دیزبند اظهار داشت: این شرکت در سال های 1386 تا 1387، برای خرید ماشین آلات خارجی از شرکت پلی زیوس آلمان، 40 میلیون و 500 هزار یورو وام از صندوق ذخیره ارزی دریافت کرد که به دلیل مشکل عدیده ای که در چند سال گذشته گریبانگیر صنعت شد تاکنون موفق به پرداخت کامل اقساط تسهیلات فوق نشده است.
وی افزود: اکنون براساس اعلام بانک کل بدهی شرکت یکهزار و 257 میلیارد ریال است که براساس ابلاغ مصوبه رفع موانع تولید قرارداد جدیدی بین شرکت سیمان و بانک ملی منعقد شد که براساس آن باید معوقات را ظرف مدت 6 ماه پرداخت کند.
دیزبند ادامه داد: با توجه به اینکه از مجموع 20 قسط این تسهیلات، تاکنون 18 قسط مانده، پرداخت معوقات ظرف مدت 6 ماه در شرایط کنونی شرکت بسیار دشوار است.
وی گفت: امیدواریم در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی شرایطی فراهم شود تا اقساط باقیمانده ظرف مدت پنج سال و بصورت اقساطی پرداخت شود.

**مدیران برای حل مشکلات فعالان اقتصادی ریسک پذیر باشند
استاندار بوشهر در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان کنگان گفت: بخشی از مدیریت در هر حوزه ای پذیرش ریسک است که مدیران استان باید از این قابلیت برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کنند.
گراوند افزود: حل مشکلات اشتغال‌زایی و برطرف شدن موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران در اولویت های کاری دولت دوازدهم است که در این ارتباط مدیران باید از حداکثر توان خود استفاده کنند.
وی بیان کرد: هنر مدیریت پیدا کردن راهکار از لابه لای قوانین و مقررات برای تسهیل گری در فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
گراوند با تاکید بر اجرای قوانین و مقررات توسط مسئولان گفت: مسئولان علاوه بر توجه به قانون و مقررات باید برای حل مشکلات فعالان اقتصادی به دنبال یافتن راهکارهای جدید و نوین باشند.
استاندار بوشهر ادامه داد: با توجه به فرصت مناسب ایجاد شده برای تسهیل گری در فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران باید برای دریافت خدمات مورد نظر پیگیری مستمر داشته باشند تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان مشکلات فراروی این بخش را برطرف کرد.
گراوند ادامه داد: بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی استان بوشهر در نا آشنایی با قوانین مربوط به حوزه فعالیت آنها است که در این ارتباط برگزاری دوره های آموزشی توسط سازمان های امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان بوشهر ضروری است.
وی یادآور شد: اعتبارات ارزش افزوده در هر استانی به هر میزان تخصیص در زمینه‌های طرح‌های عمران شهری و روستایی، ورزشی، آموزشی و دیگر عرصه‌ها هزینه می‌شود.
گراوند با بیان اینکه اعتبارات ارزش افزوده کمکی برای حل مشکلات مناطق مختلف شهری و روستایی است اظهار داشت: بخشی از اعتبارات حوزه توسعه عمران شهری و روستایی از محل ارزش افزوده تامین می‌شود که این اعتبار در اختیار شهرداران و دهیاران قرار می‌گیرد.
استاندار بوشهر با تاکید بر دنبال شدن راهکارهای عملی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اشتغال زایی گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مصوب، در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تسریع کنند تا طرح‌ها به سرعت عملیاتی شود.
وی افزود: بانک برای دریافت مطالبات خود از فعالان اقتصادی باید موضوع تملک واحدها را از ذهن خود خارج کنند زیرا با تملک واحدها هیچ سودی عاید آنها نمی شود.

**تمرکز فعالیت های اقتصادی استان بوشهر بر افزایش میزان صادرات باشد
گراوند با تاکید بر ضرورت افزایش صادرات استان بوشهر بیان کرد: با تدابیر پیش بینی شده برای گمرک های سیراف و دیر مشکل این 2 گمرک برای از سرگیری فعالیت های تجاری آنها در دست اجراست.
استاندار بوشهر گفت: در این استان به اندازه کافی اسکله برای صادرات کالا داریم ولی با این حال در شرایط کنونی به دنبال صادرات هستیم و از همه ظرفیت های استان باید برای افزایش میزان آن استفاده شود.

**حوزه جنوب استان بوشهر برای کشور اهمیت خاصی دارد
نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه جنوب استان بوشهر با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته اهمیت خاصی برای کشور و بویژه استان بوشهر دارد.
سکینه الماسی ادامه داد: این سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می تواند به عاملی برای افزایش تعامل بین دولت و مردم و همچنین وزارت نفت با جوامع محلی میزبان این صنایع منجر شود.

**اثربخشی سفرهای شهرستانی استاندار بوشهر مشهود است
وی در ارتباط با برگزاری نشست های استانی کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان ها گفت: در سفرهای استاندار به شهرستان ها نگران محقق نشدن مطالبات مردم بودیم که با پیگیری های موارد مطرح شده در شهرستان عسلویه ( نخستین مقصد سفر شهرستانی استاندار بوشهر) مشخص شد تمامی مشکلات مطرح شده بررسی و حل شده و یا روند حل آنها در دست اجراست.
الماسی ادامه داد: اینکه استاندار و سایر مسئولان استانی در شهرستان ها پای مشکلات مردم می نشینند و برای حل آنها چاره اندیشی می کنند، ارزشمند و قابل تحسین است.
وی اظهار کرد: چنین رویکردی شان از اراده و همت مسئولان استان برای برداشتن موانع فراروی فعالان بخش خصوصی است.
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس در ارتباط با شهرستان کنگان گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های خاصی است که پیشرفت و توسعه، تعامل، همدلی و وحدت این شهرستان در عرصه های مختلفی به چشم می آید.

**تلاش دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی قابل تحسین است
الماسی در ارتباط با شرایط بودجه ای کشور گفت: بودجه کشور در سال جاری، 52 درصد از محل مالیات و مابقی از محل درآمدهای نفتی است که این نشان از عزم جدی دولت برای کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفت است.
وی بیان کرد: در این ارتباط برای بررسی مشکلات مردم در حوزه مالیات نیاز است برگزاری دوره های آموزشی مورد توجه ویژه مسئولان باشد تا مردم در ارتباط با مالیاتی های دریافتی دچار تردید نشوند.

**اختصاص 100 میلیارد تسهیلات اشتغال فراگیر به شهرستان کنگان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: بخشی از اعتبارات در قالب اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی و عشایری پرداخت می‌شود که از این میزان سهم شهرستان کنگان در مرحله نخست حداقل 100 میلیارد ریال است.
سعید زرین‌فر افزود: اولویت توزیع این اعتبارات در شهرستان ها با واحدهایی است که مسائل و مشکلات آنها در نشست های کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می گیرند.
وی یادآور شد: سال گذشته حدود 65 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در مرکز استان با حضور مسئولان ذیربط و بانک‌‌ها برگزار شد و از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 40 نشست برگزار شده است.
زرین فر افزود: تشکیل این کارگروه‌ها در شهرستان‌‌ها با هدف اثربخشی بیشتر نیز به ابتکار استاندار به مرحله اجرا درآمده که تاکنون نتایج قابل توجهی در برداشته است.
معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی خواهان دریافت تسهیلات کم بهره هستند بیان کرد: پیام برگزاری نشست‌های کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌های این است که بخش قابل توجهی از مشکلات فعالان اقتصادی از طریق پیگیری قابل حل است.

**مشکلات 12 واحد تولیدی شهرستان کنگان بررسی شد
وی یادآور شد: در این ارتباط مشکلات 12 واحد تولیدی شهرستان کنگان و موانع فراروی آنها بررسی و تصمیم گیری لازم در زمینه حل این مشکلات لحاظ شده است.
زرین فر ادامه داد: پرداخت اعتبارات اشتغال فراگیر و توسعه پایدار روستایی و عشایری در شهرستان ها محدودیتی نداشته و هر شهرستان بسته به ظرفیت های اقتصادی خود قادر به استفاده از این تسهیلات است.
فرماندار کنگان گفت: حل مشکل اشتغال به عنوان دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری به عنوان اولویت مهم برای اعتلا و پیشرفت کشور باید در دستورکار مدیران دستگاه های مختلف باشد.
عبدالنبی یوسفی افزود: انسان های بزرگی برای حفظ و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران جان خود را نثار کردند و اکنون بر همگان واجب است در این مسیر با اقدام و عمل گام اساسی بردارند.
وی اظهار داشت: در این ارتباط حضور استاندار در شهرستان ها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی یک رویکرد ارزشمند است که می تواند منجر به رونق تولید در این استان شود.
یوسفی ادامه داد: با وجود برنامه ریزی دشمنان در خارج و داخل کشور و رکود حاکم بر برخی از واحدهای تولیدی با عزم جدی مسئولان و همکاری مردم باید در رشد و توسعه و ترقی کشور گام برداریم.

**بهسازی و نوسازی واحدهای تولیدی برای افزایش کیفیت در اولویت تولید کنندگان باشد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ظرفیت بندهای الف و ب تبصره تبصره 18 بودجه سال جاری فرصتی ارزشمند است که واحدهای تولیدی شهرستان کنگان باید برای استفاده از آن اقدام کنند.
سید حسین حسینی محمدی افزود: واحدهای تولیدی نباید از تسهیلات پیش بینی شده در این بخش تنها برای سرمایه درگردش استفاده کنند بلکه بجد باید برای افزایش کیفیت محصول بهسازی و نوسازی واحدهای خود را دنبال کنند.
وی در ارتباط با پایانه صادرات موادمعدنی آسیای آرام گفت: شرکت سیمان ساروج با استفاده از ظرفیت های این اسکله ماهانه 340 هزار تن کلینکر (در حدود هفت کشتی) صادر می کند.
حسینی محمدی افزود: شرکت سیمان ساروج تنها شرکت تولیدی سیمان کشور است که در زمینه تولید مشکلی نداشته و اکنون با مازاد تقاضا نیز روبروست.

**ایجاد کاربری جدید برای پایانه آسیای آرام توجیه اقتصادی ندارد
وی یادآور شد: با این وجود پایانه صادراتی آسیای آرام به عنوان پایانه ای که توسط شرکت سیمان ساروج مورد استفاده قرار می گیرد تنها برای صادرات موادمعدنی است و امکان ایجاد کاربری جدید برای آن وجود ندارد.
حسینی محمدی افزود: در صورتی که پایانه صادراتی آسیای آرام برای صادرات و واردات محصولی غیر از موادمعدنی مورد استفاده قرار گیرد احتمال اینکه صادرات مواد معدنی با مشکل روبرو شود وجود دارد که با این شرایط اقدام برای فراهم کردن زمینه صادرات و واردات موادی غیر از موادمعدنی در این پایانه توجیه اقتصادی لازم را ندارد.

**ابلاغ 50 درصدی سهم استان بوشهر از تسهیلات اشتغال فراگیر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در ارتباط با تسهیلات اشتغال فراگیر 50 درصد آن به میزان 940 میلیارد ریال به استان بوشهر ابلاغ شده است.
حمیدرضا پناه افزود: بر خلاف رویه سال های گذشته پرداخت این تسهیلات برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی صورت نمی گیرد و شرکت ها تنها با ارائه قرارداد فروش خود می توانند اقدام به دریافت این تسهیلات کنند.
وی گفت: سامانه ویژه تسهیلات یاد شده راه اندازی شده و متقاضیان باید از طریق نام نویسی در سامانه برای دریافت تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.
پناه ادامه داد: پس از نام نویسی متقاضیان دریافت تسهیلان درخواست آنها در کمیته فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این ارتباط تاکنون پرونده پرداخت 170 میلیارد ریال به بانک های عامل ارسال شده است.

**مسئولان دستگاه‌های اجرایی مشکلات فراروی بخش خصوصی را دریابند
استاندار بوشهر در نشست با کارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان کنگان گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با استفاده از تمام اختیارات خود به کمک بخش خصوصی این استان بشتابند.
عبدالکریم گراوند افزود: حل مشکلات اقتصادی و اشتغال‌زایی در گرو همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: برای رونق کسب و کار دستگاههای اجرایی باید راهکارهای لازم برای برطرف کردن مشکلات بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند.
گراوند با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان کنگان در عرصه های صنعت، تولید، تجارت، کشاورزی و معدن گفت: فعالیت در حوزه صنعت، تجارت و کشاورزی در این شهرستان با فعالیت روزمره مردم گره خورده است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه مسئولان باید گره گشای مشکلات مردم باشند افزود: شهرک صنعتی کنگان ظرفیت مطلوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری دارد که باید زیرساخت‌های آن در زمینه گاز، ارتباطات و سایر بخش‌ها فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه رونق کسب و کار با حمایت از بخش خصوصی قابل تحقق است اظهار داشت: کارخانه های ایجاد شده در سطح شهرستان کنگان به عنوان یک ظرفیت ارزشمند باید مورد حمایت جدی دستگاه های دولتی باشد.
استاندار بوشهر گفت: فعالیت دستگاه های اجرایی زمینه و بسترسازی برای حرکت رو به رشد بخش خصوصی باشد و در این مسیر باید تمامی ظرفیت های قانونی برای کمک به آنها بکار گرفته شود.
گراوند تاکید کرد: فلسفه جمهوری اسلامی چیزی جز خدمت گزاری به مردم نیست و در این ارتباط باید تمامی دستگاه های ذیربط برای خدمت به مردم پیشگام شوند.
وی گفت: طرح‌های کارآفرینی یکی از مهم‌ترین راهکارهای اشتغال‌ زایی و سرمایه‌گذاری است که حمایت از این افراد در اولویت برنامه استان بوشهر قرار دارد.
استاندار بوشهر گفت: پرداخت اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی هر منطقه کمک بزرگی برای حل مشکلات مناطق مختلف شهری و روستایی است.
گراوند افزود: در این ارتباط توجه به ارائه برنامه‌های آموزشی در حوزه اعتبارات ارزش افزوده و مالیات برای صنف های مختلف استان بوشهر باید مورد توجه قرار گیرد.

**روند حل مشکل ثبت اسناد و املاک شهروندان کنگانی تسریع می شود
وی با اشاره به مشکل برخی از ساکنان شهرستان کنگان در موضوع مالکی زمین اظهار داشت: در حوزه ثبت اسناد و املاک مردم با مشکلاتی فراوانی روبرو هستند که دستگاه های اجرایی باید برای حل آنها گامی اساسی بردارند.
گراوند تاکید کرد: اینکه شهروندی برای چند سال دنبال گرفتن سند مالکیت زمین خود باشد به هیچ وجه زیبنده نظام اداری نیست و باید در روند صدور چنین سندهایی تسریع لازم صورت گیرد.
نماینده شهرستان های جنوبی استان بوشهر با تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق حوزه جنوب استان بوشهر اظهار داشت: نشست‌‌های تخصصی استاندار بوشهر به همراه مسئولان ذیربط در شهرستا‌نها در بررسی و حل مشکلات فعالان اقتصادی اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است.

** کارآفرینی زمینه ساز شکوفایی خلاقیت و نوآوری است
سکینه الماسی با اشاره به اهمیت کارآفرینی اظهار داشت: موضوع کارآفرینی یک کسب و کار جدید است که می تواند با شکوفایی خلاقیت و نوآوری ها زمینه بهره مندی خانواده ها را فراهم کند.
وی ادامه داد: در این ارتباط شهرستان کنگان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در عرصه کسب و کار و کارآفرینی برخوردار است که باید جوانان از این فرصت ها به نحو مطلوبی استفاده کنند.
الماسی تاکید کرد: خانواده‌ها باید فرزندان خود را خلاق، کارآفرین بار بیاورند تا بتوانند از ظرفیت‌های فراهم شده در جامعه استفاده مطلوبی داشته باشند.

**کارآفرینی مصدان امور خیرخواهانه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: کارآفرینی با توجه به ایجاد اشتغالی که بانگاه به ظرفیت های هر منطقه ایجاد می کند یک کار انقلابی، اجتماعی، اخلاقی و ارزشمند است.
سعید زرین فر افزود: کارآفرینی در شرایط امروز کاری مشابه به خیران مدرسه و بیمارستان ساز است که برای جامعه ارزش و اهمیت فراوانی دارد.
وی گفت: انتظار می رود با جهت گیری های مطلوب استاندار بوشهر برای حمایت از کارآفرینان شاهد رونق بیش از پیش شهرستان های استان با استفاده از ظرفیت های کارآفرینان باشیم.

** برگزاری دوره های آموزش مالیاتی
سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: برگزاری دوره های آموزشی حوزه مالیاتی در دستور کار جدی این سازمان است که بزودی در سطح سطح شهرستان کنگان برگزار می شود.
امراله عابدی افزود: براساس قانون رسیدگی به اختلاف بین مودی و اداره مالیاتی بر عهده هیات حل اختلاف مالیاتی است که این هیات متکشل از نماینده امور مالیاتی، قاضی دادگستری و و نماینده مودی است که در صورت حضور نیافتن نماینده مودی امور مالیاتی خود بسته به موضوع پرونده نماینده ای را برای وی اختیار می کند.
وی اظهار کرد: این سه عضو هیات حل اختلاف موضوع را بررسی و رای صادر می کنند که در این مسیر در صورت تخطی از قانون و نادیده گرفتن حق و حقوق دولت و مودی جریمه های لازم برای آنها پیش بینی شده است.
عابدی در ارتباط با فعالیت اصناف در منطقه ویژه اقتصادی گفت: براساس بخشنامه دولت از تاریخ صدور مجوز فعالیت مدیر منطقه ویژه اقتصادی افراد مقیم در منطقه مشمول معافیت مالیات مقرر هستند.
وی گفت: در این ارتباط مجوز صادر شده توسط مدیر منطقه ویژه مدنظر امور مالیاتی است و مجوزهای صادره توسط اتاق اصناف در این بخش قابل محاسبه نیست.

**الحاق اسکله ال ان جی به گمرک کنگان نیازمند مجوز ترانزیت از گمرک ایران
سرپرست دفتر نظارت گمرکات استان بوشهر در ارتباط با درخواست احداث اسکله صادرات ال ان جی در شهرستان کنگان اظهار داشت: هم اکنون اسکله ویژه صادرات و واردات ال ان جی با حضور گمرک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پاری فعالیت دارد ولی انتقال آن به کنگان نیاز به ایجاد زیرساخت های مناسب و گرفتن مجوز ترانزیت از گمرک ایران است.

**انجام خدمات گمرکی حوزه صادرات در روزهای تعطیل
بهروز قره بیگی ارتباط با تخلیه کالا در بنادر بوشهر گفت: بر حسب دستور استاندار این مهم در دست اجراست و در ارتباط با صادرات نیز خدمات مورد نیاز آن در روزهای غیر تعطیل صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در بحث نوبت دهی نیز براساس ورود شناورها نوبت بندی آنها اجرا می شود.
قره بیگی در ارتباط با برخورداری تجار کنگان از 20 درصد سود بازرگانی نیز اظهار داشت: بندر کنگان جز پنج بندر برخوردار استان بوشهر از این سود است ولی با مصوبه ستاد تدابیر ویژه دولت این سود برای کالای وارداتی بنادر کشور امارات لحاظ نمی شود.

**مشکلات شهرک صنعتی کنگان برطرف می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر گفت: در ارتباط با موضوع تملک زمین های شهرک صنعتی کنگان برای 22 هکتار این شهرک معارض وجود دارد که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در حال حل شدن است.
مهدی صفوی افزود: با تحقق این مهم مشکل تملک زمین های این شهرک برطرف می شود.
وی در ارتباط با مشکل تامین گاز شهرک صنعتی کنگان گفت: پروژه اتصال این شهرک به گاز و خط تلفن در حال انجام است و بزودی محقق می شود.
صفوی افزود: با تلاش های صورت گرفته تا پایان سال جاری 5 مگاوات برق به ظرفیت برق شهرک صنعتی کنگان افزوده می شود.
وی در ارتباط با پذیرش سرمایه گذار در شهرک صنعتی کنگان ادامه داد: با توجه به اینکه احداث جاده وفاق بخشی از این شهرک را در برگرفته است طرح پیش بینی شده برای واگذاری زمین باید باز طراحی شود که با تحقق این بازطراحی سرمایه گذاران جدید پذیرش می شوند.

** کنارگذر کنگان به دوراهک
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در ارتباط با کنارگذر کنگان – دوراهک گفت: برای پرداخت پول مالکان زمین های واقع شده در این مسیر در سال جاری 10 میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان کنگان مصوب شده است.
فرزاد رستمی افزود: استفاده از ظرفیت اعتبارات استانی و ملی نیز پیش بینی شده که با تحقق این اعتبار بخش دیگری از مطالبات مردم پرداخت می شود.
وی یادآور شد: کل پرداختی پیش بینی شده برای مالکان زمین های قرار گرفته در کنارگذر کنگان - دوراهک حدود 110 میلیارد ریال است.
رستمی در ارتباط با زمین های کشاورزی واقع شده در حریم شهر کنگان اظهار داشت: در این ارتباط قرارداد اجاره ای با امور اراضی منعقد شده که با آمدن این زمین ها در حریم شهر متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن است.
وی افزود: چنانچه گواهی بهره برداری از ناحیه امور اراضی صادر شود بدون احتساب ارزش افزوده انتقال سند آنها صورت می گیرد.
رستمی ادامه داد: چنانچه گواهی اجاره آنها قبل از طرح تغییر و تحول به اتمام رسیده باشد، امکان انتقال سند وجود نداشته و باید برای اجاره از طریق سازمان ملی زمین و مسکن اقدام کنند.
رستمی ادامه داد: برای برخی از زمین های دولتی کنگان نیز که بدون استعلام از راه و شهرسازی صدور سند توسط اداره ثبت اسناد و املاک انجام گرفته اقداماتی در سطح ملی در ذشا اجراست.
وی یادآور شد: در این زمینه برای شهرهای فراتر از 25 هزار نفر بتازگی در مجمع سازمان ملی زمین و مسکن تصمیم هایی گرفته شد که پس از ابلاغ به استان در سطح کنگان به اجرا در می آید.
الحاق اسکله ال ان جی به گمرک کنگان، توسعه اسکله کنگان، تسهیل در تخلیه بار شناورها، ضرورت ماندگاری دایره گذرنامه در کنگان، برخورداری تجار از 20 درصد تخفیف سود بازرگانی، افزایش فضای مورد استفاده واحدهای معدنی، حل مشکلات مودیان مالیاتی، حمایت از بخش صنعت و معدن کنگان، مشکل تملک واحدهای زیرمجموعه شهرک صنعتی کنگان، برخورداری شهرک صنعتی کنگان از گاز و خط تلفن، حل مشکل مالکیت زمین های کشاورزی، حمایت از پیمانکاران بومی منطقه توسط شرکت های مستقر در شهرستان کنگان، فراهم شدن زمینه پذیرش سرمایه گذار در شهرک صنعتی جم، فراهم شدن حمایت از تولیدکنندگان مستقر در شهرک صنعتی کنگان از جمله درخواست های شهروندان کنگانی در نشست با استاندار بوشهر بود.
شهرستان ساحلی کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و بخشی از طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی تحت عنوان منطقه ویژه پارس 2 (پارس کنگان) در محدوده این شهرستان در دست اجرا و بهره برداری است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمدشهریاری ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.