به گزارش ایرنا، علیرضا کرمانی روز چهارشنبه در نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتابخوانی استان بوشهر افزود: تهیه گزارش های راهبردی کتابخوانی راهی برای شناخت مشکلات و مشخص شدن مسیر است.
وی اضافه کرد: گزارش های راهبردی از جمله گزارش های ساده، مختصر، مفید و غیرآکادمیکی هستند که مخاطب آنها مدیران هستند.
این پژوهشگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هدف از گزارش های راهبردی تحریک و ایجاد انگیزه در مدیران برای ایجاد تغییرات مناسب و حل مساله مورد مطالعه است.
وی بیان کرد: تلاش می شود در قالب گزارش های راهبردی سیاست ها و برنامه هایی که امکان عملیاتی شدن در استان دارند و با اجرای آن برنامه ها وضعیت کتابخوانی بهبود می یابد، ارائه شود.
کرمانی گفت: همچنین گزارش های راهبردی کتابخوانی به عنوان سند مشکلات و مطالبه های هر استان در بخش کتابخوانی مشخص تلقی می شود.
وی افزود: گزارش راهبردی کتابخوانی استان بوشهر یکی از مجموعه گزارش های راهبردی است که تلاش شده در آن طرح دقیقی از وضعیت کتابخوانی، مهمترین کارهای انجام شده، مشکلات و تنگناها با نگاهی انتقادی به ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بویژه در بین کودکان و نوجوانان باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
حمیده ماحوزی با اشاره به انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1396 افزود: با کسب عنوان پایتخت کتاب باید در مدت 2 سال بتوانیم برنامه های خود را در این استان عملیاتی کنیم.
وی اضافه کرد: 32 فعالیت در طرح پایتخت کتاب شهر بوشهر طراحی و مشخص شده که تاکنون 80 درصد برنامه های اجرا و تنها 20 درصد که مربوط به تفاهم نامه های سایردستگاههای اجرایی است، باید عملیاتی شود.
ماحوزی گفت: هر اندازه شمار کتابخانه ها و علاقه مندی افراد جامعه به کتاب بیشتر شود مراجعه به کتاب بیشتر و این امر باعث رونق کتاب و کتابخوانی می شود.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.