عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این تعداد کارآموز 35 تا 40 درصد آنان در شرکتهای پیمانکاری نفت و گاز و سایر صنف های موجود و بخش خصوصی در استان مهارت های لازم را فرا می گیرند.
وی اضافه کرد: 28 درصد از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند که در رشته های تولیدی پوشاک، صنایع دستی و خدمات بهداشتی آموزشهای لازم را فرا می گیرند.
کازرونی اضافه کرد: براساس بررسی ها استان بوشهر با این عملکرد از جمله استان های برتر در اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به شمار می رود.
کازرونی اظهار کرد: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی همه افراد در رده سنی 15 تا 35 سال می توانند زیر پوشش مهارت ها قرار گیرند.
کازونی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌ تواند پلی برای رسیدن فرد به اشتغال و بازار کار باشد برهمین اساس با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار فرصتی برای جذب در واحدهای تولیدی برای جوانان فراهم می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهرگفت: با توجه به ضرورت ایجاد شرایط لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان و عملیاتی کردن برنامه های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی کار، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سطح استان اجرا می شود.
وی افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی کار یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که درآن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.
کازرونی گفت: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از جمله هدف های این طرح است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان *انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.