نصرالله شفیعی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری بزرگداشت روز 13 آبان در استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: تبیعد حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال 1358 و به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان مخالف دخالت آمریکا در ایران توسط نظام شاهنشاهی در سال 1357 سه روید مهم 13 آبان در تاریخ شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده برای تبیین توطئه ها و دلایل تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که به گفته امام خمینی انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب نخست است یک فرصت ارزشمند محسوب می شود.
شفیعی ادامه داد: خوی استکباری آمریکا همواره نشان داده که ایجاد بحران توسط آنها با افزایش قدرت نظام جمهوری اسلامی رابطه ای مستقیم داشته و به هر میزان که نظام قدرت پیدا کند آنها سعی در ایجاد بحران های جدیدتری می کنند.
وی ادامه داد: از این رو بزرگداشت 13 آبان که محور اصلی و مهم آن توسعه ترویج اندیشه استکبار ستیزی است حائز اهمیتی ویژه است.
شفیعی تاکید کرد: باید از 13 آبان به عنوان فرصتی ارزشمند برای اعلام مواضع و نمایش ایستادگی و مقاومت مردم سرافزار ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی استفاده شود.
وی گفت: در این ارتباط تقویت روحیه استکبارستیزی ملت ایران به عنوان یکی از ارزش های والای گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی با بزرگداشتروز 13 آبان یک ضرورت است.
شفیعی تاکید کرد: در قالب این مناسبت باید آگاهی و شناخت مردم و بویژه نسل جوان با توطئه و دسیسه های آمریکا مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: تبیین اندیشه های امام راحل و رهبر انقلاب در مورد ماهیت سلطه جویانه آمریکا و جبهه جهانی استکبار نیز از دیگر برنامه های مهم 13 آبان است که باید بدان توجهی ویژه داشته باشیم.
شفیعی داد: در این ارتباط در استان بوشهر نیز به مناسبت روز 13 آبان برنامه های متنوعی پیش بینی شده که اهم آن تجمع دانش آموزان بوشهری در میدان شهید رئیسعلی دلواری است.
وی یادآور شد: سخنران این آئین تاکنون مشخص نشده ولی برگزاری نمایشگاه به این مناسبت، بازنمایی کتاب های با موضوع 13 آبان، تبلیغات محیطی، اهدای کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، بزرگداشت 13 آبان در برنامه صبحگاهی دانش آموزان مدارس استان از دیگر برنامه بزرگداشت این روز تاریخی در استان بوشهر است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.