مرتضی بحرانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این مرحله 24هزار راس دام سنگین در 470 واحد دامی روستایی، دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و پرواربندی واکسینه می شوند.
وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای ویروسی واگیر دامی در نشخوار کنندگان (گاو، گوسفند و بز) است که در زمان بروز و شیوع بیماری موجب تلفات سنگین، کاهش وزن، کاهش تولید شیر و در نهایت خسارت سنگین در صنعت دامداری ها می شود.
بحرانی اظهار کرد: یکی از راههای ورود عوامل بیماری تردد و نقل و انتقال بدون ضابطه دام است که در صورت آلودگی می تواند جمعیت دامی استان را تهدید کند.
بحرانی اظهار کرد: به منظور ایمن سازی جمعیت دامی استان در مرحله اول، طرح فاز دوم 'واکسیناسیون رایگان تب برفکی' در دام سنگین ( گاو و گوساله ) در قالب 26 اکیپ عملیاتی با مشارکت بخش دولتی و بخش خصوصی به مدت 20 روز کاری از تاریخ اول مهرماه لغایت 30 مهرماه سال جاری اجرا می شود.
وی افزود: برهمین اساس برای اجرای هرچه کامل تر طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی در جمعیت گاوی رعایت برخی الزام ها از جمله همکاری کامل دامداران در زمان مراجعه اکیپ های عملیاتی دامپزشکی جهت واکسیناسیون تب برفکی در دام ها ضروری است.
بحرانی براطلاع رسانی بموقع دامداران در زمان بروز و شیوع تب برفکی در دامداری به شبکه دامپزشکی شهرستان برای اقدام سریع و ضربتی کنترل بیماری، الزام تمامی واحدهای پرواربندی و سایر دامداری ها بر رعایت کامل موازین بهداشتی و قرنطینه ای و کنترل تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه در دامداری ها، خرید و تامین گوساله برای واحدهای پرواربندی گوساله از مناطق پاک و عاری از بیماری در سایر استانها و با گرفتن گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی استان مبدا را مورد تاکید قرار داد.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.