به گزارش ایرنا، مازیار هوشمند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در استان بوشهر 80 رسانه مجوز فعالیت داشتند که با لغو امتیاز این نشریه ها 16 درصد رسانه های مکتوب این استان حذف شده اند.
وی بیان کرد: با تداوم شرایط نامساعد مالی رسانه ها و نشریه های استان بوشهر حدود 50 درصد دیگر از نشریه های مکتوب این استان بدلیل ناتوانی در ادامه فعالیت در آستانه لغو مجوز قرار دارند.
هوشمند گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد آگهی های دولتی در استان بوشهر سهم وزارت نفت است که براساس آیین نامه ای که چهار سال پیش ابلاغ شد، رسانه های مکتوب استان بوشهر از این آگهی ها محروم شدند.
رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر افزود: براساس قانون مطبوعات توزیع آگهی های دولتی در همه ادارات، سازمانها، وزارتخانه ها و شرکت ها در سراسر کشور به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.
هوشمند یادآورشد: این درحالی است که روابط عمومی وزارت نفت از چهارسال پیش با تاسیس اداره ای تحت عنوان توزیع آگهی ها، تقسیم آگهی های دولتی همه شرکت ها، سازمانها، ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه را به عهده این اداره که زیر مجموعه این روابط عمومی است، گذاشته است.
رئیس خانه مطبوعات استان بوشهر ادامه داد: اداره توزیع آگهی های وزارت نفت نیز توزیع آگهی ها مجموعه وزارت نفت را به دفاتر مرکزی نشریات سراسری در تهران محدود و در بخشنامه ای همه زیر مجموعه های وزارت نفت در استانها را از دادن هر گونه آگهی به نشریات و رسانه ها در سراسر کشور منع کرده است.
هوشمند یادآورشد: این بخشنامه در درآمد زایی و بیکاری نیروهای نشریات و رسانه های استان بوشهر که صنعت نفت بیشترین فعالیت را در این استان دارد، تاثیر منفی زیادی داشته و باعث رکود فعالیت و تعطیلی آنها شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره یارانه مطبوعات و رسانه ها اظهارکرد: تخصیص یارانه رسانه‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد که در قالب تصویب بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه تنها 10 درصد آن محقق شده اسن و این میزان پاسخگوی هزینه های رسانه ها نیست.
وی تاکید کرد: رسانه ها باتاثیرگذاری بسیار بالا در جامعه و فعالیت در زمینه‌های مختلف نیازمند نگاه ویژه مسئولان هستند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.