به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رقابتهای مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه پسران کانون های دانش آموزی استانها از 22 تا 24شهریور به مدت سه روز در اردوگاه مهر بندر انزلی در استان گیلان برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در این مرحله از المپیاد تیم های منتخب استان ها در هشت سرفصل عمومی و تخصصی شامل اسکان اضطراری، پناه گیری، اطفای حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و آزمون کتبی به رقابت پرداختند ودر پایان استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم المپیاد آماده در بخش پسران شدند.
حسین درویشی افزود: پسران دادرس شهرستان جم استان بوشهر در آزمون کتبی، رشته های علائم حیاتی و اسکان مقام اول، در رشته بانداژ، آتل بندی، احیای قلبی، اطفای حریق وکشش سورتمه مقام دوم و در رشته پرتاب کیسه طناب مقام سوم را کسب کردند.
وی یادآور شد: مدرسه پسرانه شهید باقری شهرستان جم تیم منتخب پنجمین دوره رقابتهای المپیاد آماده در مرحله استانی بود که به مرحله کشوری راه یافتند.
درویشی گفت: دانش آموزان داد رس سرمایه های آموزشی و امدادی فردا هستند و در آینده می توان از آنان به عنوان جوانان امدادگر بهره برد.
وی افزود: آمادگی اعضا در برابر بلایا برای جوامع حادثه خیز از جمله ایران اهمیتی حیاتی دارد و با آموزش و حمایت از خود و خانواده می توانند جامعه ای ایمن بسازند.
درویشی بیان کرد: با توجه به آسیب پذیری نوجوانان در برابر بلایا ارائه اینگونه آموزش ها و اقدام ها تاب آوری جامعه را ارتقا می دهد.
وی یادآور شد: تاکید بر توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان و آموزش وساماندهی تیم های دانش آموزی، سرمایه گذاری ارزشمندی است که باید جدی گرفته شود و هدف از اجرای این آموزش های امدادی کمک به افراد جامعه و ایجاد آمادگی لازم در برابر سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف اجتماعی بویژه فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه به رشد شخصیت آنان کمک خواهد کرد و آنان را آماده حضور جدی در فعالیت های امدادی مهم می کند.
المپیاد کشوری طرح ملی دادرس در گروه برادران با حضور اعضای دانش آموز در اردوگاه مهر بندر انزلی برگزار شد که اعضای تیم دادرس جم به عنوان نماینده استان بوشهر در این المپیاد موفق به کسب سه مدال طلا، پنج نقره و یک برنز شد.
در این المپیاد اعضای دادرس در رشته های اطفای حریق، حمل تخصصی، اسکان اضطراری، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اسکان اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیای قلبی ریوی، پناهگیری و خروج اضطراری و آزمون کتبی به رقابت پرداختند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.