به گزارش ایرنا، فرزاد رستمی روز دوشنبه درجمع خبرنگاران با بیان اینکه 500واحد متقاضی در استان بوشهر متقاضی ندارد افزود: در زمان حاضر چهار هزار و 827واحد در شهرهای کمترو بیشتراز 25هزار نفر و شهر جدید عالی شهر به صورت نیمه کاره باقی مانده اند که تلاش می شود تا پایان سال بخشی از آنها بهره برداری شود.
رستمی بیان کرد: مهمترین مشکل واحدهای مسکن مهر باقی مانده در استان بوشهردر بخش زیرساختی شامل آبرسانی و برقرسانی است .
وی با اشاره به پروژ 660واحدی بهمن یک و دو بوشهر افزود: مشکل زیرساختی این واحدها در بخش فاضلاب است که شبکه های داخلی آن کار شده و تنها خط انتقال و ایستگاه آن باید اجرا شود.
رستمی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه 660 واحدی بوشهر و 312 واحدی ولایت مربوط به سپاه امام صادق (ع) بوشهر بالای 80 درصد است که تلاش می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی در خصوص خدمات روبنایی ارائه شده در بخش مسکن مهر نیز گفت: تلاش شده در کنار احداث واحدهای مسکونی خدمات روبنایی شامل ساخت یک باب مدرسه درمجتمع 660 واحدی بوشهر و خانه بهداشت برازجان انجام شود.
رستمی گفت:ورزشگاه چند منظوره تنگک وخانه بهداشت در رایانی بوشهر، ساماندهی دره گرمسیری برازجان، پارک محله حسین آباد برازجان از برنامه های مهم در توسعه زیرساختهای سکونتگاههای غیر رسمی در شهرهای برازجان و بوشهر است.
وی در خصوص پروژه راه آهن نیز گفت: راه آهن بوشهر – شیراز 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که براساس مجوز شورای اقتصاد باید از طریق فاینانس خارجی تامین شود.
رستمی یادآورشد: با وجود موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی با 15 درصد سهم دولت ولی در بحث فاینانس هنوز نهایی نشده است.
رستمی گفت: پروژه های راه آهن بوشهر- شیراز، آزاد راه بوشهر- شیراز و راه دسترسی جزیره نگین از جمله پروژه هایی است که باید از محل فاینانس خارجی اجرا شوند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.