حبیب رستمی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از مرکز رشد و فناوری شهرستان دشتستان در برازجان درگفت وگو با ایرنا افزود: پارک علم و فناوری استان بوشهر دارای پنج مرکز رشد است که در شهرستان های بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی و کنگان مستقر و فعال است.
وی اضافه کرد: در مجموع بیش از 80 شرکت فناور در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار 18 شرکت تاکنون مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گرفته اند.
رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر گفت: در سال 95 مراکز رشد استان بوشهر از افزایش حدود 2 برابری در سطح کشور برخوردار شد و از لحاظ جمعیتی در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
وی، فرایند تجاری سازی شرکت های دانش بنیان در مراکز رشد و ورود محصولات تولیدی این شرکت ها در بازار را از مهمترین اهداف این مراکز خواند.
رستمی اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت های کشوری، استانی و دولت زمینه اشتغال بیشتر در مراکز فراهم خواهد شد و این مراکز زمینه ای مناسب برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.
رئیس پارک علم وفناوری استان بوشهر در باره پرداخت تسهیلات به فارغ التحصیلان اظهار داشت: در مراکز رشد شهرستان ها دفتر کار و امکانات لازم در اختیار متقاضیان برای راه اندازی طرح های آنها قرار می گیرد.
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با سه سال تنفس و کارمزد 4 درصد از 350 میلیون تا 500 میلیون ریال نیز از برنامه های حمایتی این مراکز از فارغ التحصیلان و جوانان است.
فرماندار دشتستان گفت: جوانان نخبه این شهرستان با درخشش در حوزه های علمی و فناوری در سطح ملی و بین المللی مایه افتخار استان بوشهر و شهرستان هستند.
ارسلان زارع افزود: این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمی و فناوری است و نگاه ما نیز همواره به توسعه و استفاده مناسب از این استعدادها و ظرفیت هاست.
وی با اشاره به ایتکه اکنون 13 شرکت فناور در مرکز رشد دشتستان فعالیت دارند افزود: واگذاری زمین برای احداث ساختمان مرکز رشد و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های دانش بنیان و افزایش اعتبارات در این مرکز از برنامه های مهم ما در توسعه این مرکز است.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.