به گزارش ایرنا، سید محمد حسن باستی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دهکده گردشگری بوشهر در منطقه ای باتلاقی و غیرقابل استفاده با هدف ایجاد فرصت جدید گردشگری برای مردم ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: هرچند براساس قانون زمین های با مساحت زیر20 هکتارنیاز به مطالعه زیست محیطی ندارد با این وجود تمام این اصول در فاز نخست این پروژه که در زمینی به مساحت 14.5هکتار احداث شده رعایت شده است.
باستی تاکید کرد: دهکده گردشگری بوشهر فرصتی جدید برای رونق گردشگری است که برای مردم ایجاد شده ولی عده ای این پروژه را به بهانه های غیرکارشناسی زیرسوال می برند.
باستی گفت: پروژه دهکده گردشگری باید در 85 هکتار انجام می شد که فاز نخست آن در 14.5هکتاراز زمینهای نیروی دریایی که در گذشته رها سازی شده بود اجرا و مابقی به دلیل وجود برخی مشکلات حقوقی تا کنون به نتیجه نرسیده است.
وی گفت: اجرای پروژه دهکده گردشگری برای مقابله با شهرداری بوشهر نیست بلکه هدف تنها ایجاد فرصت جدید تفریحی و گردشگری برای مردم است.
باستی اظهار کرد: شهرداری از جمله دستگاههای اجرایی مسئول فعالیت های عمران شهری است ولی به طور خاص زیر نظر حوزه عمرانی استانداری است.
وی تصریح کرد: پارسال از محل عوارض ارزش افزوده و آلایندگی 935میلیارد و500 ریال اعتبار به شهرداری بوشهر اختصاص یافت.
وی در خصوص پارک لیان نیز گفت: این پروژه در سالهای گذشته در شهر بوشهر اجرا و به دلیل وجود برخی نگرانی ها در خصوص معارضان 450میلیون تومان اعتبار برای جنگلکاری و درختکاری در آن تخصیص یافت.
وی یادآور شد: هیچ زمینی در پارک لیان به هیچ دستگاهی امنیتی واگذار نشده است.
باستی بیان کرد: یکی از دستگاههای امنیتی تقاضای واگذاری قسمتی از این زمینها برای ایجاد فضای گردشگری داشت ولی تاکنون هیچ واگذاری انجام نشده است.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.