مسعود قاسمیان روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این شمار شناور در سال های 92 تا 95 در کانال ورودی و خروجی بندر گناوه غرق و رها شده اند که وجود طولانی مدت این شناورهای مغروق در این کانال سبب ایجاد مشکلاتی در تردد شناورها در این بندر شده بود.
وی اضافه کرد: وجود 31 شناور غرق شده مشکلاتی از جمله کاهش ایمنی تردد دریانوردی، بروز تصادف شناورها، نارضایتی شرکت های کشتیرانی و دریانوردان فعال در منطقه، افزایش تدریجی ورود آلاینده ها از شناورها به محیط آبی و به دنبال آن بروز مخاطرات محیط زیستی را در پی داشته است.
قاسمیان اظهار داشت: دریافت گزارش های متعدد از سوانح دریایی درکانال بندر گناوه، خارج سازی 31 فروند لنج مغروقه را در دستور کار معاون بهره برداری و نگه داری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار داد.
وی گفت: در این ارتباط پس از گرفتن سند تامین دلیل از مراجع قضایی، بازدید های میدانی توسط کارشناسان معاونت فنی و نگهداری و نمایندگان مشاور پروژه آغاز شید و با برگزاری تشریفات استعلام بهاء، یکی از پیمانکاران بومی بندر گناوه به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب شد.
قاسمیان ادامه داد: سپس موقعیت لنج های مغروقه به منظور شروع عملیات خارج سازی ثبت و پس از عکس برداری به پیمانکار مربوطه به منظور شروع عملیات خارج سازی تحویل شد.
وی اظهار کرد: این عملیات ابتدا از سمت راست و بیرونی کانال آغاز شد و پس از پاک سازی در بخش سمت چپ کانال به اتمام رسید و لاشه های خارج شده به محل از پیش تعیین شده منتقل شدند.
7212/ 6045 **
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری* انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.