به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز چهارشنبه درحاشیه اجرای این طرح اظهارداشت: جنگل‌های حرا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که از جایگاهی مهم در تنوع زیستی سواحل کشور برخوردار است.
وی بیان کرد: جنگل های مانگرو کشور با وسعت 10 هزار و 700 هکتار در 9 منطقه در سواحل جنوب کشور حد فاصل سیستان و بلوچستان تا بوشهر گسترش یافته اند.
دلشب یادآور شد: در این بخش از کشور که جزو ناحیه رویشی سودان ـ دکانی است درختان حرا و چندل پوشش گیاهی آن را تشکیل می دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه توسعه کاشت نهال حرا در سواحل استان بوشهر مورد توجه سازمان‌های مردم نهاد است گفت: سازمان‌های مردم نهاد در عرصه محیط زیست نقشی مهم در کاشت نهال حرا دارند به گونه‌ای که امروز 500 اصله نهال در سواحل دلوار کاشتند.
وی بیان کرد: کاشت نهال در نواحی شهر دلوار بوشهر توسط کاشنارسان محیط طبیعی، آموزش، یگان حفاظت محیط زیست، سازمان های مردم نهاد محیط زیستی، هیات کوهنوردی و اداره منابع طبیعی شهرستان تنگستان صورت گرفته است.
دلشب ادامه داد: انتظار داریم در شمال استان بوشهر نیز سازمان های مردم نهاد، شهروندان و روستاییان همکاری و تعامل لاز را در این زمینه داشته باشند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.