به گزارش ایرنا، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گناوه افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت است و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است.
وی گفت: اساسی‌ترین راه در مسیر تولید ملی و تحقق بهبود وضعیت معیشتی افراد جامعه توسعه مهارت آموزی است.
کازرونی بیان کرد: یکی از رویکرد های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزش های بازار محور و نیاز سنجی حوزه روستایی است که تعامل هرچه بیشتر با سایر دستگاههای اجرایی برای برگزاری این دوره ها نیاز است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان بوشهر بیان کرد: : آموزش نقشی مهم در اقتصاد دارد زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش و مهارت های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می کند.
وی اظهارکرد: این سازمان آمادگی لازم برای همکاری بیش از پیش برای توسعه آموزش های مهارتی را در شهرستان گناوه دارد.
فرماندار گناوه گفت: کسب آموزش های مهارتی یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار به عنوان اصلی ترین نیاز کشور است.
سیدعلی پاک نژاد افزود: نگاه به نظام آموزش برای ایجاد مهارت های لازم سرمایه انسانی یکی از ضرورت ها و الزام های رشد و توسعه اقتصادی است که باید به آن اهتمام جدی شود.
وی گفت: برای توسعه آموزش های مهارتی باید مباحث اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند از این امکانات فراهم شده مراکز آموزشی استفاده کنند.
فرماندار گناوه بر نقش آموزش های مهارتی در توسعه جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد شهرستان، هدفمند سازی آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مرتبط با صنعت گردشگری و دریا باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری در مناطق حاشیه نشین و روستایی می شود.
وی با اشاره به اینکه اهمیت نقش مهارت آموزی در توسعه پایدار استان برکسی پوشیده نیست، افزود: اجرای برنامه های آموزش مهارتی برای اجرای طرح های کلان از جمله صنایع نفت و گاز و نیروگاه اتمی منجر به تربیت نیروهای متخصص بومی برای این طرح ها در استان خواهد شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.