به گزارش ایرنا، هیاتهای عزاداری، سینه و زنجیر زنی بوشهر با برگزاری آئین سنتی سینه زنی و نواختن سنج و دمام در سوگ شهات بانوی دو عالم به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.
مساجد، حسینیه ها و امامزادگان شهر بوشهر نیز از شب گذشته میزبان عاشقان و دلدادگانی است که با سینه زنی، برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذری ارادات خود را به حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در بوشهر با اشاره به اینکه سیره آن حضرت بهترین الگو برای جامعه بشری است افزود: درایام فاطمیه باید به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آن بانوی گرانقدر جهان اسلام پرداخته شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بیان کرد: حضرت فاطمه (س) زندگی خود را در مسیر جلب رضایت الهی سپری کرد و بهترین الگو برای جامعه بشری به شمار می رود.
سرورستانی یادآور شد: همه محبت پیامبر اسلام (ص) به حضرت فاطمه زهرا (س) به دلیل این بود که آن حضرت بنده خالص خداوند و شخصیتی نمونه و از همه زوایا، شخصیتی الهی و خدامحور بود.
وی عبادت، اخلاق، انفاق در راه خدا، همسرداری، تربیت فرزند را از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت زهرا (س) عنوان کرد.
سروستانی با بیان اینکه آن حضرت در مسیر دفاع از اسلام، قرآن و ولایت قرار داشت، بیان کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی عالی دفاع از حریم امامت و ولایت و شهیده راه ولایت بود و در برابر دشمنان از حریم امامت و ولایت پاسداری کرد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.