عبدالطیف عباسی نژاد روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:همچنین سه مورد اقدام به برداشت غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای در شهرستان‌های عسلویه، جم و گناوه متوقف و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی یادآورشد: باتوجه به ضرورت هماهنگی بین اداره‌های منابع آب، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برگزاری جلسه‌های شورای حفاظت از منابع آب در چهار شهرستان در یک ماه اخیر برگزار شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: اقدام‌های حفاظتی به هنگام و اثربخش باعث شده تا متخلفان حوزه آب به صورت شبانه اقدام به حفاری یا کف شکنی کنند.

وی افزود: در همین راستا با هوشیاری کارکنان اداره منابع آب شهرستان دیر، یک فقره عملیات کف شکنی غیرمجاز در این شهرستان در ساعت ۲:۳۰ بامداد شناسایی و متوقف شد.

عباسی نژاد اضافه کرد: همچنین یک حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان گناوه نیز شناسایی و پر و مسلوب المنفعه شد.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در شروع سال جاری، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت با رعایت پروتکل‌های اعلام شده، تخلف های شبانه حفاران غیرمجاز و تجاوز به منابع آبی را کنترل نسبت به صیانت و حفاظت از منابع آبی استان تلاش می‌کنند.

عباسی نژاد اضافه کرد: تغییرات اقلیم در یک دهه اخیر موجب افزایش شدت بارندگی‌ها در بازه‌های زمانی کوتاه مدت شده است و این موضوع باعث ایجاد رواناب‌هایی با حجم بالا می‌شود همچنین تغییرات و دستکاری مسیر رودخانه‌ها، آبراهه‌ها و تجاوز به حریم و بستر آن، شدت سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آغاز دور اول آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش افزود: با توجه به برنامه زمانبدی تعیین شده، از ابتدای سال نسبت به ساخت چندین نهربند، دریچه، ترمیم و لایروبی کانال‌های آبیاری اقدام شده است که این امر موجب افزایش راندمان آبیاری و رعایت عدالت هرچه بیشتر در تقسیم آب می‌شود.

وی با اشاره به آسیب های انتقال غیرمجاز آب گفت: با توجه به فرارسیدن زمان آماده سازی زمین های زراعی برای فصل کشت ، انتقال غیرمجاز به خارج از اراضی تحت شرب یکی از شایع ترین تخلف‌هاست.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه انتقال آب به خارج از محدوده ثبت شده در پروانه چاه ممنوع است و درهمین راستا با هماهنگی مناسب صورت گرفته با مقام قضایی و انتظامی، از این تخلف جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.