به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو ظهر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان گناوه اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی صیانت از منابع ملی کشور است که ضمن استفاده بهینه از این منابع سهم نسل‌های آینده نیز حفاظت و نگهداری شده و از تخریب این منابع پرهیز شود شود.

مهرجو یادآور شد: برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش کشاورزی با پیگیری‌های استاندار بوشهر تلاش‌های خوبی در استان صورت گرفته است و حرکت به سمت استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا است.

وی گفت: به موازات استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و استفاده بهینه از منابع آب در حوزه کشاورزی، کاهش مصرف نیز به عنوان گام مؤثر دیگری در استان آغاز شده است.

فرماندار گناوه خاطر نشان کرد: اولویت اصلی در حوزه آب باید تلاش برای تأمین آب شرب مردم باشد و همه باید تلاش کنند تا بخصوص در تابستان که پیک مصرف است مردم با کمبود آب موجه نشوند.

مهرجو بیان کرد: در کنار مدیریت منابع آب و حرکت به سمت مصرف بهینه و درست، باید دستگاه‌ها متولی میزان تخلفات در این حوزه را به حداقل ممکن برسانند و به گونه‌ای نشود که تخلف یک امر عادی تلقی شود.

وی گفت: اداره آب شهرستان گناوه تلاش کند تا تخصیص آب طرح‌های اقتصادی مجوز دار شهرستان اجرایی شود و به گونه‌ای نباشد که آب مصرفی این طرح‌ها از سرانه آب شرب کم شود.

فرماندار گناوه افزود: با توجه به شرایط خاص اقلیمی شهرستان گناوه که تنها شهرستان استان است که تمام منابع آب آن از خارج از استان تأمین می‌شود باید قوانین و مقررات در حوزه آب سختگیرانه تر و محکم‌تر اجرا شود تا بتوان مصرف آب را به خوبی مدیریت کرد.

مهرجو عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط و متولی حوزه آب در شهرستان گناوه در برخورد با متخلفان سیاست‌های پیشگیرانه داشته باشند و در یک برنامه زمانبندی شده اقدامات مؤثری را انجام دهند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه در مقابله با ویروس کرونا هنوز به مرحله کنترل نرسیده‌ایم و همچنان در مرحله مدیریت این ویروس هستیم افزود: براساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، برخی از صنوف بازگشایی شده است ولی این آغاز فعالیت مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و به معنی عادی شدن شرایط نیست.

مهرجو با تقدیر از همراهی و همکاری مردم و اصناف شهرستان با ستاد مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به ازدیاد ترددها در سطح شهر با بازگشایی بازار و اصناف که برخی از افراد مسافرهایی از استان‌های دیگر کشور هستند به همراهی و همکاری همه جانبه و جدی مردم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از پیک دوم این بیماری نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1416622
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.