عبدالحمید حمزه پور روز سه شنبه در نشست شورای آب شهرستان دیلم افزود: حدود  سه هزار انشعاب فاضلاب در شهرستان دیلم وجود دارد و در سال گذشته  ۴۰۰ انشعاب برای واگذاری مشخص شد که تلاش خواهیم کرد  وارد مدار شود.

وی اظهارداشت:  اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان بوشهر به طرح فاضلاب دیلم تخصیص یافته که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم این پروژه را به سرانجام  برسانیم و مشکلات مردم برطرف شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: براساس پیش‌بینی صورت گرفته اجرای عملیات فاضلاب دیلم تحول خوبی در این شهر ایجاد خواهد کرد.

وی افزود:  با استفاده از ایستگاه پمپاژ و  راه‌اندازی مخازن ذخیره آب  دیلم و روستاهای آن مشکل آنان برطرف خواه شد.

حمزه پور افزود: پیمانکار مخزن ذخیره  آب شهر امام حسن  انتخاب شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه مطالعات فاضلاب خط اصلی مناطق فرهنگیان و خیابان ساحلی در مرحله مناقصه است، گفت:  به‌دلیل بافت زمین این منطقه سرعت اجرای فاضلاب آن کند خواهد بود که سعی کردیم ترانشه‌وار پیش برویم تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

وی گفت:  آب در سبد خانوار ایرانی‌ها بسیار ارزان است در حالیکه قیمت تمام شده آن بیش از ۲ هزار تومان برای هر مترمکعب است اما مبلغ دریافتی آب بها از مردم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان تمام می‌شود.

حمزه پور اظهارداشت:  مدیریت آب با این قیمت کار بسیار دشواری است و از مردم تقاضامندم  با مصرف بهینه در حفظ منابع آبی کوشا باشند.

سرپرست فرمانداری دیلم گفت: با توجه به بحث تحریم‌ها و خشکسالی‌های مکرر مشکلاتی در حوزه آب این شهرستان وجود دارد که با  نگاه مثبت دولت تدابیر خوبی اندیشیده شده‌ است.

احمد دشتی افزود:  مسائل و مشکلات آب شهرستان دیلم و مطالبه‌های  آب  مردم منطقه برای ما بسیار مهم است که امیدواریم در جلسه‌ای جداگانه و در نشست با شهرداری‌ها از جمله در زمینه حقابه  و یا مشکلات تأمین آب شهرستان  بررسی شود. 

وی تاکید کرد: اهم مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مدیران و معاونان آب و فاضلاب نشان‌دهنده اشراف ایشان به مشکلات و کمبودهای شهرستان است. 

سرپرست فرمانداری دیلم گفت: پروژه ۲ هزار متر مکعبی شهر امام حسن بزودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تنش‌های آبی شهرستان دیلم به نسبت شهرستان‌های جنوبی بسیار کمتر است، اما با این تفاسیر در برخی از مناطق به دلایلی توسعه صورت نگرفته و می‌تواند مستعد بروز مشکلاتی باشد.  

دشتی با اشاره به تراکم جمعیت و افت فشار در برخی محلات شهر عنوان کرد: با برخی از اقدامات کوتاه مدت می‌توان گله‌مندی  عمومی و افت فشار و مشکلات دیگر را حل کرد. 

سرپرست فرمانداری دیلم بیان کرد: با توجه به وابستگی استان بوشهر از حیث منابع آبی به خارج از استان باید تلاش کنیم  مدیریت و فرهنگ مصرف بهینه را در میان مردم ترویج دهیم.

وی ادامه داد:  باتوجه به نقدی که در حوزه آب وجود دارد، باید با  تعامل و همکاری و اطلاع‌رسانی از عملکرد و اقدامات صورت گرفته در این زمینه تلاش کرد.

دشتی افزود:  سرانه مصرف بالای آب ناشی از هدر رفت و انشعابات غیرمجاز است و باید از ظرفیت بخش‌ها و شورای بخش بهره گرفته تا مشکلات حل شود.

مهدی شولی مدیر آب و فاضلاب دیلم گفت: در برخی مناطق مصرف آب بدلایل مختلف بیش از حدمجاز است که امیدواریم بتوانیم با مدیریتو رعایت شیوه های صحیح مصرف این دغدغه را برطرف کنیم.

بخشدار مرکزی دیلم نیز با اشاره به اهمیت پیگیری در برخورد با انشعابات غیرمجاز عنوان کرد: راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ کنارکوه برای برطرف کردن کمبود آب بسیار مهم است.

حسن باباحسنی افزود: کمبود آب در برخی روستاهای قسمت انتهایی بخش مرکزی وجود دارد که با احداث  ایستگاه پمپاژ کنارکوه رفع خواهد شد. 

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع و آب آشامیدنی این منطقه از خط کوثر تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.