عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر افزود: از این شمار انشعاب غیر مجاز آب در استان بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب هشت هزار و ۵۱۵ انشعاب غیرمجاز در مناطق شهری و روستایی و سه هزار و ۷۵۷ انشعاب غیرمجاز هم در خانه باغ‌های استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه انشعاب‌های غیر مجاز آب باید قطع شوند انشعاب‌هایی هم که در گذشته دستور قطع آنان صادر شده بود همچنان باید قطع بمانند.

گراوند ادامه داد: در حالی که ظرفیت آب شیرین کن بوشهر در سال ۹۷، ۱۰ هزار متر مکعب بود و در سال ۹۸ این رقم به ۱۷هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید و با پی‌گیری‌ها و اقدام‌های صورت گرفته اکنون ظرفیت آن به ۲۲  هزار  و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اما پیگیری و بررسی مشکلات حوزه آب با جدیت در دستور کار قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم تامین آب استان، آب شیرین‌کن ها است که در این زمینه شرکت آب و فاضلاب باید نهایت جدیت و پیگیری لازم برای تکمیل پروژه‌های آب شیرین کن را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه آب به صورت ویژه در استان دنبال می شود، اظهار داشت:  با توجه به اهمیت آب شیرین کن‌ها، شرکت آب و فاضلاب روند اجرای پروژه‌های این بخش را به صورت ویژه پیگیری کند.

استاندار بوشهر در مورد پروژه آب شیرین کن دلوار گفت: با توجه به اینکه این پروژه ۲  بار در آستانه اجرایی شدن قرار گرفت اما به دلیل مشکلات مالی پیمانکار اجرای آن به تعویق افتاد، شرکت آب و فاضلاب با قید فوریت نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدام کند.

گراوند در مورد خط انتقال آب جم گفت: تامین آب جم از اولویت‌های استان است و تنها راه حل برای حل مشکل آب در این شهرستان وارد مدار کردن آب شیرین کن است.

وی تاکید کرد: برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های روستایی در نوار ساحلی استان، از ظرفیت دهیاری‌ها و منابع مالی ملی و استانی استفاده شود.

استاندار بوشهر گفت: سال گذشته بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه آب روستایی استان اصلاح و نوسازی شد و اکنون می‌توان از ظرفیت منابع اعتباری ملی، استانی و دهیاری‌ها برای این مهم استفاده کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.