این تصمیم  در نشست روز شنبه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گناوه باحضور نمایندگان و معتمدین بازار تجاری در فرمانداری اتخاذ و مقرر شد بازگشایی بازار تجاری گام به گام و براساس شرایط تعیین شده از روز یکشنبه ۳۱ فررودین انجام شود.

در این نشست مقرر شد در گام اول مغازه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۴ با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سرگیرند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه در این نشست گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه بلحاظ مراودات تجاری بین المللی و قطب خرید کالا در جنوب کشور محسوب می‌شود، بازار آن  یکی از نقاط مستعد برای درگیرشدن با بیماری کرونا در کشور بود که بازاریان در یک حرکت خودجوش اقدام به تعطیلی و از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند.

حسین امیری افزود: تعطیلی بازار تجاری گناوه دستاوردی بزرگ در برابر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باهدف حفظ سلامتی شهروندان و هموطنان بود و باید از آن بخوبی تا ریشه کنی کامل این بیماری با اعتماد متقابل بین مجموعه دولت و خصوصی حفاظت کنیم.

وی بیان کرد:  کمیته نظارت ستاد مقابله با کرونا به منظور تعیین و تکلیف بازگشایی بازار تجاری این بندر در روز گذشته و جاری دو جلسه برگزار کرد که در جلسه اول تصمیم برای بازگشایی عرضه کنندگان موادغذایی در این نقطه گرفته شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه اظهارداشت:  در جلسه دوم که باحضور نمایندگان و معتمدین بازار و کارشناسان شبکه بهداشت ودرمان برگزار شد، پس از همفکری و ارایه راهکار و سازوکارهای لازم برای بازگشایی بقیه صنوف تصمیم‌گیری خواهد شد.

امیری گفت: بازار تجاری گناوه پیشگام بازاریان کشور در تعطیلی مغازه‌ها بخاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا  است و شایسته تقدیر هستند و از آنان باید به نیکی یاد شود.

وی بیان کرد:  : در این جلسه باید تصمیمی گرفته شود که گام به گام و معیشت و هم سلامت مردم در نظر گرفته شود، انجام و اجرایی شود.

امیری افزود: تصمیم به بازگشایی بازار تجاری همانگونه که در تعطیل کردن در مقایسه با دیگر بازار کشور متفاوت بود در این برهه نیز همانگونه باشد و اگر تصمیمی اشتباه گرفته شود خسارت جبران ناپذیری را باید متحمل شویم.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری گناوه گفت:مغازه داران بازار تجاری بازگشایی را به منزله اینکه بیماری کرونا وجود ندارد محسوب نکنند و  باید همه سازوکارهای تعیین شده و مسایل بهداشتی را دقیق رعایت و اگر نیاز به تعطیلی بود همکاری لازم انجام دهند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه از همکاری و همراهی مردم این منطقه بویژه  بازاریان در برابر بیماری کرونا تقدیر کرد و گفت: شبکه به عنوان وظیفه ذاتی خود تامین کننده سلامت مردم است و از بدو شیوع ویروس کرونا برنامه و طرح های متعددی با همکاری مردم اجرایی کرده‌است.

محمد بازیاری افزود: تعطیلی بازار تجاری گناوه نقشی مهم در پیشگیری از یک فاجعه بزرگ کرونایی داشت که با همکاری خودجوش بازاریان از این خطر منطقه رهایی یافت.

وی اظهار داشت: از بازاریان انتظار داریم در زمان بازگشایی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام جدی ورزند تا وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع بیماری کرونا دچار آسیب نشود و در امان بماند.

رئیس اتاق اصناف گناوه گفت: بازار تجاری گناوه از مهم‌ترین بازراهای کشور به شمار می‌آید که از تمام نقاط کشور خریدار دارد.

سیدفخرالدین حسینی افزود: بازاریان این بندر از بدو شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مغازه‌های خود در بهترین فرصت درآمدزایی اقدامی ارزشمند در حفظ سلامت خود، همشهریان و هموطنان کردند و الگویی برای دیگر نقاط کشور شدند.

وی اظهارداشت: نحوه بازگشایی بازارتجاری این بندر از طریق کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا این شهرستان اعلام خواهد شد.

بازار تجاری گناوه در شمال استان بوشهر یکی از بازارهای پرمشتری در این استان است و همه ساله در  اسفند و تعطیلات نوروز بسیاری از هموطنان از نقاط دور و نزدیک برای خرید به این بندر می‌روند.

 اصناف شهرستان گناوه بازار این بندر را با مشارکت خودجوش بازاریان برای جلوگیری از مسافرت ساکنان استان‌های درگیر با ویروس کرونا به این منطقه و حفظ سلامتی شهروندان از ۶ اسفند پارسال تعطیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.