نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست ویدئوکنفرانس با ائمه جمعه و فرماندهان ناحیه‌های مقاومت بسیج سپاه استان بوشهر گفت: توصیه کارشناسان بهداشت و درمان برای کنترل و مقابله با شیوع بیماری کرونا، قطع راه چرخش انتقال آن است بر همین اساس لازم است با کم کردن رفت‌وآمدها، در خانه ماندن، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و عمومی، زنجیره انتقال آن را بریده شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: این بیماری در کنار مشکلاتی که برای سلامت عمومی و فردی پدید آورده، موجب افزوده‌ شدن مشکل اقتصادی نیز برای مردم شده و تعطیلی مراکز خرید و فروش و نبود گردش اقتصادی و درآمدزایی را در پی داشته است.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای کارگران روزمزد، ملوانان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست که تأمین معیشت خانواده بر دوش آنها است، افزود: بسیاری از قشرهای مختلف مردم در تعطیلی‌های کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند و روزبه‌روز فشار بر آنها افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه بخشی از نیازمندی‌های آنها مدیریت و تأمین شود.

 صفایی بوشهری با اشاره به بحران‌های اجتماعی و روحی و روانی کرونا و تأکید رهبر انقلاب بر مواسات، یاریگری و کمک مؤمنانه گفت: استان بوشهر هنگام همه‌گیری کرونا از استان‌های پیشگام در کمک‌های نیکوکارانه به مردم کمتربرخوردار بود و پس از فرمان رهبری نیز در تدارک کمک‌های ویژه به مردم استان است.

امام جمعه بوشهر افزود: در این رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) هر شهرستان زیر نظر امامان جمعه مسئول اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستند و همه کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید با تدبیر این گروه اجرا شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید اولین گام در اجرای این رزمایش گردآوری آمار واقعی و دقیق و ایجاد بانک اطلاعاتی باشد و در کنار آمارکمیته امداد و بهزیستی آمار تازه و دقیقی از آسیب‌دیدگان واقعی شرایط کرونا گردآوری شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی باید تمام آسیب‌دیدگان کرونا دیده شوند و حتی کسانی که زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد نیستند و یا بیمه بیکاری هم ندارند باید در اولویت باشند.

وی تأکید کرد: در گردآوری بانک اطلاعاتی باید حریم شخصی افراد حفظ شود، نظارت بر آن در سطح بالایی باشد و کارهای آن در صداوسیما و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

صفایی بوشهری گفت: کار رزمایش کمک‌های  مومنانه آغاز شده و مجریان می‌توانند از همین امشب برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند.

وی یادآور شد: رزمایش کمک‌های مومنانه به ماه مبارک رمضان متصل و در این ماه نیز اجرا می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: همچنین کمیته امداد برنامه دارد تا ۵۰۰ هزار وعده غذا  را در ماه مبارک رمضان میان مددجویان خود توزیع کند که باید در پخت و توزیع این غذاها همه نکات بهداشتی رعایت شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: سپاه پاسداران نیز در گام پیش، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتربرخوردار استان بوشهر توزیع کرد و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر افزود: همه کمک‌ها باید در قالب کالا صورت گیرد مگر در مواردی که فردی به‌دلیل این شرایط دچار بدهی مالی شده باشد.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه، برای همدلی و کمک به مردم کمتربرخوردار است و این قرارگاه برای مدیریت سیل خروشان کمک‌های مردمی به نیازمندان ایجاد شده‌ است.

سردار علی رزمجو از همه پاسداران و بسیجیان استان بوشهر خواست همان‌گونه که در کنترل وروی و خروجی شهرها و روستاها و ضدعفونی‌ها نقش اساسی داشتند، در این رزمایش نیز پای کار باشند و جهادی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: بانک اطلاعاتی در پایگاه‌های مقاومت ایجاد شود و همه اقلام خوراکی و کمک‌معیشتی نیز در مسجدها که نقش محوری در زندگی ما دارند بسته‌بندی و تعیین تکلیف می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) گفت: برای ماه رمضان نیز چهار هزار سبد کالا برای چهار هزار خانواده در استان بوشهر پیش‌بینی شده که در این ماه میان آنها توزیع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.