غلامرضا مهرجو روز سه شنبه در جلسه ستاد برداشت گندم شهرستان گناوه افزود: باتوجه به حساسیت‌های ناشی از ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که برای حفظ سلامت عموم اثرگذار است در هنگام برداشت و تمامی مراکز خرید بخوبی و دقیق اجرایی شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به کمبود بارش‌های در سال گذشته که منجر  به کاهش ۵۰ درصدی میزان پیش بینی شده برداشت در این شهرستان شد، باید عوامل اجرایی مربوطه نهایت تلاش را انجام دهند تا با کمترین تبعات و بیشترین رضایت‌مندی بتوانیم برداشت خوبی از مزارع بدست آید.

فرماندار گناوه گفت: جهاد کشاورزی در زمینه ارایه آموزش به کشاورزان  اهتمام جدی ورزد.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه دستگاه‌های دولتی مرتبط در بحث برداشت دخیل هستند، توافق اصولی و جامعی بین کمباین داران، وسائط نقلیه حمل کننده و کشاورزان صورت گیرد.

فرماندار گناوه افزود:  از جایگاه‌های عرضه سوخت انتظار می‌رود با  برنامه‌ریزی مناسب در بحث تامین سوخت کمباین تدابیر لازم  ایجاد و از تراکم در مقابل جایگاه باتوجه به شرایط جامعه جلوگیری شود.

مهرجو گفت: هر فردی که قصد گرفتن سوخت برای کمباین داشته باشد علاوه بر حواله سوخت با پیوست کارت سلامت خود به جایگاه‌های سوخت مراجعه کند.

فرماندار گناوه بیان کرد: باتوجه به  ظرفیت مرکز خرید گندم شهرستان نیاز است که با سرعت از کشاورزان خریداری شود و چنانچه نیاز به افزایش سهمیه مرکز باشد مکاتبه لازم صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی مبلغ پیشنهادی برای هزینه‌های حمل را مشخص کند و  بر اساس آن کشاورزان و حمل کنندگان نسبت به مبلغ تعیین شده توافق کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم آب کشور است که کشت محصولات گندم و جو در این منطقه در فصل پاییز و بصورت دیم و برداشت از پایان فروردین انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.