سردار خلیل واعظی روز دوشنبه در این رابطه افزود: در سال گذشته وقوع بعضی از جرائم مثل گروگان گیری، سرقت به عنف و سرقت طلافروشی در استان با اقدام‌های کنترلی پلیس صفر بوده است.

وی با اشاره به کاهش۱۷ درصدی وقوع جرائم جنایی در سال ۹۸ بیان کرد: پارسال با کشف ۹۷ درصدی جرائم جنایی خیلی از جرائم سال‌های گذشته نیز کشف شد حتی که بعضی از آنها مربوط به سنوات تا ۱۰ سال گذشته بود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: وقوع سرقت‌ها یک دغدغه مهم برای شهروندان است که متوقف کردن رشد این جرم یکی از اقدام‌های خوب پلیس در سال ۹۸ بوده است.

واعظی اظهارداشت: در این راستا ۱۱۲ باند سرقت در سال ۹۸ شناسایی، ۲۵۲ نفر سارق دستگیر و یکهزار و ۳۸۲فقره سرقت از این باندها کشف و ۱۷۶ نفر مالخر دستگیر شدند.

وی در خصوص جرائم سایبری افزود: برداشت غیرمجاز اینترنیتی و کلاهبرداری تقریبا ۸۳ درصد از جرائم فضای سایبر ما را تشکیل می‌دهد، که البته وقوع این دو جرم به همین میزانی که رشد کرده، کشفیات آن هم رشد قابل توجه‌ای داشته است.

عضو شورای تامین استان بوشهر گفت: سال ۹۸ این استان در بحث کشف کالای قاچاق (محموله‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان) رشد ۳۰ درصدی تجربه کرد.

واعظی اضافه کرد: قاچاق سوخت نیز حدود ۱۷۱ و کالای دخانی ۲۳۴ درصد رشد و مجموع قاچاق کالا در استان ۲۸ درصد رشد داشته که معادل ۹۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در ارتباط با کشف موادمخدر اظهارکرد: کل کشفیات موادمخدر در سال ۹۸  هشت تن و ۹۳۱ کیلوگرم بوده و در مجموع کشفیات مشترک پلیس با همکاری سایر سازمان های مربوطه ۱۱ تن و ۸۵۴ کیلوگرم گزارش شده است.
وی ادامه داد: یکهزار و ۲۰۰ طرح در رابطه با موادمخدر در استان اجرا شده که سه‌هزار متهم در این زمینه دستگیر و ۱۴ باند متلاشی شده است.

واعظی تصریح کرد: در بحث تصادف‌ها استان  بوشهر در سال ۹۸ وضعیت خوبی نداشت تا جایی که فوتی‌ها در هر کدام از حوزه‌های پلیس راه و درون شهری رشد ۳۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: با این وجود انتظار است با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه در آینده از وضعیت مطلوب تری برخوردار باشیم همان طور که از ابتدا سال جاری تا به امروز در وضعیت خوبی قرار داریم.

این مقام پلیس در ارتباط با موضوع بیماری کرونا تاکید کرد: از ابتدای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، نیروی انتظامی در کنار سایر نیرو های هلال احمر، دانشگاه علوم پرشکی و بسیج اقدام به ایجاد ۸۳ ایستگاه کنترل تردد خودروها کرد که این مراکز در حال حاضر نیز فعال هستند . 

واعظی عنوان کرد: در بحث کنترل خودروها برای کسانی که در طول اجرای طرح به هشدارهای پلیس توجه نداشتند هم توقیف خودرو داشتیم و هم تعدادی مشمول جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی شدند.

وی گفت: پلیس به صورت ویژه نیز در کنترل فعالیت بازار و کسبه در سطح شهرهای استان نظارت کامل داشته و در جهت کنترل انتشار ویروس کرونا نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

واعظی ادامه داد: استان بوشهر به دلیل آب و هوا و جاذبه گردشگری و نیروی کار فعال در جنوب استان می‌توانست جزو  یکی از استان‌های پرخطر  و بسیار آلوده از حیث  انتشار بیماری کرونا در کشور باشد ولی با اقدام‌هایی که پلیس با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه ها انجام دادند باعث شد که میزان شیوع بسیار پایین به شمار آید.

وی افزود: دسترسی به این سطح از انتشار ویروس کرونا در استان نتیجه همکاری و همدلی مردم با پلیس و سایر ارگان ها بوده، از مردم خونگرم استان خواست می شودتا پایان غلبه بر این بیماری و ریشه کن شده آن در کل کشور همبستگی و همکاری خود را ادامه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.