فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در بازدید از منطقه کوهستانی کوه سیاه افزود: در جریان این بازدید مسائل زیست محیطی و حفاظت از این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: منطقه کوهستانی و زیبای کوه سیاه در استان بوشهر یکی از زیستگاه‌های غنی و ارزشمند کشور و دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری و تنوع زیستی مطلوب است که در سال‌های اخیر به عنوان منطقه شکارممنوع تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست  قرار دارد.

قلی نژاد ادامه داد: برای حفاظت موثر از اکوسیستم و اقدامات حفاظتی، ارتقای منطقه یاد شده به حفاظت شده یکی از اولویت‌های مهم اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر است.

وی یادآور شد: هم اکنون هر گونه شکار و صید در منطقه یاد شده ممنوع است و  پاسگاه محیطبانی این منطقه  نیز در سال جاری احداث خواهد شد.

قلی نژاد اظهار داشت: حفاظت از منطقه کوه سیاه و ارتقای آن به حفاظت شده هیچگونه مشکلاتی را در حقوق عشایر و جوامع محلی این منطقه ایجاد نخواهد کرد بلکه همه اقدام‌های حفاظتی باید با مشارکت جوامع محلی صورت گیرد.

وی افزود: هم اکنون نیز عشایر منطقه همکاری مطلوبی در جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز دارند.

منطقه کوهستانی کوه سیاه در بخش بوشکان شهرستان دشتستان واقع و زیستگاه انواع گونه‌های جانوری مانند کل و بز، قوچ، میش، پلنگ و پرندگانی نظیر کبک و تیهو است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.