به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک استان بوشهر اظهار داشت: این ماسک‌ها و وسایل پزشکی در ۳۸ کارگاه تولید می‌شوند.

وی افزود: برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از ویروس کرونا از سوی ب مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای و نیروهای جهادی روزانه ۳۲ هزار عدد ماسک آماده و تحویل داروخانه‌های شبانه روزی و مراکز درمانی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تولید دو هزار و ۴۰۰ دست لباس ایزوله و گان بیمارستانی به همت بخش دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی اضافه کرد: طرح تولید ماسک در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر این استان صورت می‌گیرد که مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان در ابتدا به صورت پایلوت آن را اجرا کرده است و این طرح در زمان حاضر در همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

دراهکی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۳۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای به طور مستقیم و غیر مستقیم دخیل بوده‌اند، افزود: به همت بخش خصوصی تاکنون ۱۲ هزار جفت دستکش یک‌بار مصرف در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای تولید و در اختیار مراکز درمانی و مردم قرار گرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، گفت: ۱۸۲ کارآموز فعال در ۴۰ کارگاه مشغول دوخت ماسک، گان پزشکی و تولید دستکش برای نیاز جامعه پزشکی و مردم هستند.

وی اتوکلاو یا همان استریل کردن را از موارد مهمی دانست که در تولید این اقلام بهداشتی انجام می‌شود.

دراهکی اظهار کرد: کارگاه‌های تولید ماسک آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر کار خود را از ۱۰ اسفندماه آغاز کرده است و روزانه بخش قابل توجهی از ماسک مورد نیاز جامعه پزشکی و مردم را تأمین می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1400166
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.