مجید خورشیدی روز یکشنبه درخصوص نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که استانداران و معاونان سیاسی آنها از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند افزود: موضوع ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ فعالیت کسب و کارها، حمل و نقل، چگونگی استمرار پروژه های عمرانی و بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش و چند نفر از وزیران دو نظر برای فعالیت مراکز آموزشی مطرح شد اول اینکه در استان‌هایی که کرونا شیوع کمتری دارد مدارسا بازگشایی شود و نظر دوم این بود که بازگشایی محیط های آموزشی در سراسر کشور با کسب نظر وزارت بهداشت به صورت همزمان باشد.

خورشیدی اضافه کرد: تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این شد که بازگشایی مراکز آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه ها در سراسر کشور به صورت همزمان و سراسری باشد بنابراین مصوبه، مراکز آموزشی سراسر کشور تا پایان فروردین ماه تعطیل هستند.

وی یادآورشد: در همین زمینه استاندار  بوشهر روز گذشته در ستاد استانی کرونا بر استمرار تعطیلی مراکز آموزشی تاکید کرده و در همان تاریخ طی مکاتبه ای با وزیر کشور با گوشزد کردن خطر بازگشایی مدارسا از جمله رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی برخی دانش آموزان و افزایش ترددها و در نتیجه احتمال شیوع بیشتر کرونا از ایشان درخواست کرد  که موضوع تاخیر در بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مصوب شود.

خورشیدی اضافه کرد: مدیریت استان مساله باز نشدن مدارسا را با دغدغه مندی تمام پیگیری می‌کند و موردی برای نگرانی شهروندان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.