محمد مظفری روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برای  مردم ما که بسیاری از این امتحان‌ها را پس داده اند بحران کرونا عرصه‌ای دیگر است برای ابراز لطف و مهربانی به همنوعان  و این مهم در این چند هفته ثابت شده است.

وی بیان کرد: نمونه آن حضور ایثارگرانه پرستاران و پزشکان و کادر درمانی بصورت شبانه روزی آن هم به دور از خانواده برای نجات همنوعان خود است و حضور مردم در کنار همدیگر برای مقابله با بیماری و هزاران ایثار ماندگار دراین زمینه نمونه‌ای از اثبات ادعای کمک به همنوعان است.

مظفری تاکید کرد: مگر می‌شود عضو یک جامعه ای باشی و نسبت به حوادث پیرامونی آن بی تفاوت باشی، مگر می‌شود حال و احوال هسایه ات، همشهریت، هم میهنت برایت مهم نباشد، مگر می شود در جامعه یک بیماری همه گیر شود  و تو سهمی برای مشارکت تعیین نکنی، آن هم در جامعه‌ای که دین، شریعت، قانون و عرف آن کمک به همنوع را بزرگ می شمارد. 

این هنرمند بوشهری گفت: در این بین در استان بوشهر هم مثل خیلی جاهای دیگر مردم، هنرمندان، ورزشکاران و همه قشرها از همان ساعت اولیه اپیدمی بیماری وارد گود شده اند.

وی افزود: هنرمندان نیز همگام با سایر اقشار به پویش های مردمی در خانه می مانیم تا سلامت خود ، خانواده و هموطنان عزیزمان را حفظ کنیم پیوسته اند.

مظفری ادامه داد: باتوجه به الگو پذیری جامعه از فرهیختگان خود هنرمندان بوشهری پویش مسافرت نمی رویم را عملی کنند تا به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک شود.

سرپرست دفتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اضافه کرد: همچنین همه ما نباید به مسافرت و دید و بازدید عید برویم زمینه گسترش شیوع ویروس کرونا در جامعه فراهم نشود و افزون بر ابتلای خود برای دیگران نیز مشکل ایجاد کنیم.

مظفری گفت:یکی از مهمترین زمینه‌های فعالیت در بحث کرونا سازمان‌های مردم نهاد استان بوده اند که با مدیریت این دفتر نقش پررنگی را در کنار کادر درمان و حضور ایثارگرانه و بدون چشم داشت در کنار خانواده‌ها اتفاق‌های بزرگی را رقم زده است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اتفاقها در این حوزه، حمایت و فعالیت منسجم این سازمان‌ها در ساخت وسایل پیشگیری مثل ماسک، گان، محافظ، دست‌کش و لباس برای کادر درمان بوده است که بصورت شبانه روزی در حال تولید است.

مظفری اضافه کرد: گروه‌های مردمی، شرکت‌ها و نهادهای خصوصی تاکنون  بیش از 10 میلیارد تومان را صرف خرید ماسک‌های درمانی و لباس‌های خاص پرستاران کرده و آنها را به دانشگاه علوم پزشکی تقدیم کرده‌اند.

وی ادامه داد: درحوزه فرهنگی و ارائه خدمات به خانواده‌ها نیز دفتر امور اجتماعی  و فرهنگی استانداری علاوه بر بسیج سازمان‌های مردم نهاد دراین خصوص برنامه‌های متعددی را با مشارکت هنرمندان استان تدارک دیده است.

مظفری نشست با روانشناسان استان برای ورود به بحث بحران روانی ناشی از اپیدمی کرونا ویروس در جامعه، نشست با سازمان های مردم نهاد، فعالان رسانه و گروه‌های  داوطلب مردمی در راستای توجیه و ساماندهی خدمات آنها، هدایت گروه‌های داوطلب مردمی برای کمک به هلال احمر و سازماندهی این گروه ها برای خدمات رسانی برای پیشگیری از کرونا ویروس، تولید دهها کلیپ مرتبط در حوزه‌های پیشگیری درمانی و روانی جامعه، تولیدهای فرهنگی و هنری برای ایجاد نشاط در خانواده‌های در قرنطینه و تولید فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان را از جمله کارهای انجام شده در استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاق‌های مهم در این حوزه راه‌اندازی جشنواره تئاتر خانگی است که از سوی موسسه نیمدری سبز در سطح ملی فراخوان داده شده و با استقبال روبرو شده است .

مظفری یادآورشد:همچنین حضور هیات‌های مذهبی، تیم‌های ورزشی، گروه‌های هنری، موسسه‌های فرهنگی  در کنار شرکت‌های خصوصی، گروه‌های داوطلب مردمی و  سازمان‌های  مردم نهاد  در کمک به همشهریان و خانواده و کادر درمان بیمارستان‌ها  در جریان اپیدمی کرونا ویروس، جلوه گاه بسیار زیبایی از همنوع دوستی، ایثار و مشارکت های مردمی را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.