حبیب رستمی روز چهارشنبه در این رابطه افزود: این شرکت با هشت نفر نیروی کار متخصص در ۲ شیفت هشت ساعته فعال است که با هماهنگی سازمان غذا و دارو تولیدات آن در اختیار داروخانه های استان قرار می گیرد.

وی با اشاره به دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر حمایت از واحدهای فناور و دانش بنیان در تولید محصول یا خدمات موثر در مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهارداشت: در این زمینه با حمایت استاندار و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تولید محلول و ژل ضدعفونی در دستور کار شرکت دانش بنیان نانومواد مواد کربنی ویرا قرار گرفته است.

رستمی ادامه داد: در صورت تامین مواد اولیه به خصوص اتانول مورد نیاز، این واحد فناور توان سه برابری تولید کنونی را داراست.

وی گفت: این محصول مبتنی بر فناوری نانو است که به عنوان یکی از تکنولوژی‌های جدید مواد ضدعفونی کننده به کار گرفته می شود و جایگزین مناسب تری برای الکل است.

رستمی اضافه کرد: محلول‌های ضدعفونی‌کننده بعد از دقایقی خاصیت خود را از دست می‌دهند، اما محلول ضدعفونی‌کننده نانو دوام و ماندگاری بیشتری داشته و  بسیار کارآمدتر است.

رستمی گفت: برای تولید این محصول به محیطی کاملا بهداشتی نیاز است که پارک علم و فناوری خلیج فارس برای تحقق این مهم مکانی بهداشتی را در مجتمع کارگاهی واحدهای فناور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.