فرخ وزین دل روز شنبه در بازدید از بیمارستان امام هادی شهرستان دیر افزود: در بحران کرونا به دلیل استرس حاکم در جامعه با حجم بالای مراجعان به مراکز درمانی روبرو هستیم که پس از بررسی اولیه شاید تنها بخش بسیار محدودی از این مراجعان نیاز به خدمات بستری پیدا کنند.

وی گفت: از این رو مدیریت خدمات سرپایی در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است  و مراکز درمانی بهتر می توانند خدمات موردنیاز را به بیماران نیازمند به خدمات بستری ارائه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز گفت: مردم با دوری از استرس و اضطراب به بهداشت فردی خود توجه داشته باشند و به طور مرتب شستشوی دست ‌ها را با آب و صابون فراموش نکنند.

احمد آخوندی افزود: مردم با حفظ خونسردی به توصیه‌ های بهداشتی توجه کنند.

وی گفت: گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان های عمومی شهرستان و نظارت بازرسان بهداشت محیط، مراقبان سلامت و بهورزان روی صنف‌های مختلف شهرستان راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را به صورت مستمر ارایه می‌دهند.

آخوندی گفت: بیمارستان دیر از لحاظ شاخص هایی از قبیل دارا بودن اتاق ها و بخش های ایزوله، آموزش به پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان، رعایت پروتکل های تشخیص، درمان و ارجاع بیماران، دارا بودن وسایل حفاظت فردی به میزان کافی، رعایت احتیاط استاندارد در مواجهه با بیماران مشکوک و دارا بودن سیستم فعال گزارش دهی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.