علیمراد کرمی روز دوشنبه در آئین بازدید خبرنگاران از استدیو شتاب (تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش استان بوشهر)  افزود: تلاش شده با استفاده از فضای مجازی و توان بهترین معلمان از راه تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان به روز پیگیری و نگرانی خانواده‌ها در این ارتباط برطرف شود.

وی بیان کرد: هدف از راه‌اندازی شبکه شتاب این است که به خانواده‌ها بگوئیم در کنار سلامت فرزندان خود آموزش آنها نیز مورد توجه است و آموزش و پرورش با همه توان خود برای آموزش هرچه بهتر دانش‌آموزان استان برنامه‌ریزی دارد.

کرمی اضافه کرد: فضای مجازی فرصتی مهم برای آموزش است که در گذشته از آن غفلت شده بود و امروز تلاش شده با بکارگیری همه امکانات از این ظرفیت برای ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همه تلاش آموزش و پرورش این است که از راه شبکه شتاب (تلویزیون اینترنتی آموزش و پرورش استان بوشهر) و استفاده از توان معلمان برتر استان کاری منحصر به فرد در زمینه آموزش دانش‌آموزان در استان انجام شود.

کرمی گفت: با استفاده از فضای مجازی تلاش شده در صورت طولانی شدن تعطیلی مدرسه‌ها به آموزش دانش‌آموزان ضربه‌ای وارد نشود و در صورت نیاز حتی برای انجام آزمون‌های مجازی نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار لازم برای گندزدایی و ضد عفونی مدرسه‌های استان بوشهر گفت: با توجه به اعتباری که وزارت آموزش و پرورش برای ضد عفونی و گندزدایی مدرسه‌ها اختصاص داده با همکاری مراکز بهداشتی گندزدایی به صورت کامل انجام و مواد شوینده نیز به اندازه کافی خریداری شده‌است.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سهم استان بوشهر از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای گندزدایی مدارس ۱۵ میلیارد ریال است که افزون بر این ۲میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی به این بخش کمک شده‌است.

کرمی تاکید کرد: در این شرایط حساس حفظ آرامش، نداشتن اضطراب، بالا بردن آگاهی و اطلاعات و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بیماری کرونا نزدیک به ۲ تا ۳ ماه است که در دنیا به وجود آمده‌است، ویروس این بیماری ابتدا در بدن حیوانات و پس از آن به انسان منتقل شده‌است.

دکتر سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در دنیا و 100 کشور درگیر ویروس کووید ۱۹ هستند و در ۲ تا ۳ هفته گذشته نیز مواردی از ابتلا در کشور گزارش شده‌است و در زمان حاضر بیش از ۶ هزار نفر در کشور مبتلا و شماری هم به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: این بیماری از راه قطره‌ها و ترشحات دهان به بیرون پرتاب می‌شود و روی سطوح قرار می‌گیرند به همین دلیل است که بر رعایت فاصله با افراد توصیه اکید شده‌است، همچنین با توجه به اینکه این ترشحات از جنس چربی است دشمن آنها تنها آب و صابون است که می‌توان با شستن مرتب دست‌ها از ابتلا و انتقال آن جلوگیری کرد.

کشمیری اضافه کرد: تصور شود همه سطوح آلوده‌است و باید دست‌ها را به طور میانگین ۲۰ مرتبه در شبانه روز با آب و صابون شست و دست‌های آلوده را به چشم، بینی و دهان نزنیم چون تنها در این صورت است که ویروس به انسان منتقل می‌شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: دلیل اینکه تاکید می‌شود در خانه باید ماند این است که برخی از افراد به ظاهر سالم هستند اما خود ناقل ویروس کرونا هستند، کلاس‌های درس به دلیل کاهش و پیشگیری از انتقال آلودگی و کاهش تجمع‌ها تعطیل است و برای انتقال نیافتن ویروس بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیر ضرور تاکید شده‌است.

کشمیری افزود:" ممکن است خسته شده باشید و بخواهید به مدرسه برگردید، خرید کنید،گردش کنید اما متوجه باشید که همه این فرصت‌ها درصورتیکه شما سالم و تندرست باشید بازمی‌گردد و این بحران با همکاری شما برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در استان بوشهر همه اقدام‌های لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام شده‌است و تاکنون این استان با شناسایی ۱۰ بیمار کمترین تعداد بیماران را دارد که از این شمار چهار تا پنج نفر از استان‌های دیگر و پنج نفر نیز بومی استان بودند که به مناطق آلوده رفتهاند.

کشمیری اضافه کرد: زنجیره بیماری نباید در استان تشکیل شود به همین دلیل است که با همت مسئولان استان همه تجمع‌ها، برنامه‌های فرهنگی و هنری و حتی آیین سیاسی عبادی نماز جمعه نیز برای حفظ سلامتی مردم تعطیل شده‌است پس مردم با ما همکاری کنند و تا حد امکان از خانه بیرون نیایند و آئین‌های ترحیم، عروسی‌ها و درهمی‌ها را تعطیل کنند.

وی تاکید کرد: در عید نوروز ۹۹ همگی اصل "نه تو من را ببین و نه من تو را می‌بینم" را رعایت کنیم تا از این مرحله بگذریم و استانی با کمترین ابتلا به بیماری را داشته‌باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی از افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نباید مبتلا به ویروس کرونا شوند چون جان آنها به خطر می‌افتد پس باید همه ما مراقب باشیم این افراد به این ویروس مبتلا نشوند تا خود را مقصر مرگ آنها ندانیم.

وی درباره  فوت یکی از بیماران دارای ویروس کرونا در بوشهر گفت: یکی از بیماران مثبت این استان شب گذشته در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر جان باخت.

کشمیری افزود: کانون آلودگی به ویروس کرونا در زمان حاضر در شهر خاصی در استان بوشهر نیست اما شهر برازجان با توجه به مبتلایان از همه مناطق استان بیشتر است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با دستور وزیر آموزش و پرورش مدرسه‌های سراسر کشور برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌است اما با توجه به استفاده از توان فضای مجازی و ارائه آموزش‌ها به صورت مجازی آموزش تعطیل نیست.

عبدالرضا بندری افزود: با توجه به راه‌اندازی شبکه شتاب تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار بار این شبکه مورد بازدید قرار گرفته و ۱۰ هزار و ۵۰۰ بار دانلو شده‌است.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی مهیا شده‌است براین اساس مقطع ابتدایی از ساعت ۲ تا چهار، متوسطه اول ۱۶ تا ۱۸ و متوسطه دوم ۱۸ تا ۲۰ مشخص شده‌است.

بندری اضافه کرد: تفاوت عمده شبکه شتاب و آموزش این است که در شبکه آموزش رابطه یک سویه است اما در شبکه شتاب امکان برقراری ارتباط و سئوال و پاسخ به سوال از سوی معلم و دانش‌آموز فراهم است.

وی ادامه داد: تلاش شده با تولید محتوا حتی زنگ ورزش نیز در شبکه شتاب برای دانش‌آموزان دیده شود و این می‌تواند افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش استان بوشهر باشد.     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.