به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا حاجیانی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، برخی از گروه‌های بی پناه جامعه همچون کودکان کار و بی‌سرپرست و بدسرپرست، به‌دلیل مشکل اقتصادی مقدور به تهیه اقلام ضروری پیشگیری از ویروس کرونا نیستند.

وی اضافه کرد: به همین منظور نیاز به توجه بیشتری دارند که با حوزه معاونت داوطلبان و جمعیت هلال احمر شهرستان بوشهر شب گذشته در معابر عمومی که کودکان کار در تردد هستند این کار انجام شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: کودکان کار در طول روز در تماس با افراد مختلفی هستند و متأسفانه کسی به سلامتی‌شان فکر نمی‌کند، هیچ گاه متوجه ابتلاء کودکان کار و خیابان به کرونا نخواهیم شد.

وی ادامه داد: کودکان کار از امکانات پزشکی برخوردار نیستند و با آن همانند سرماخوردگی ساده رفتار می‌کنند و بدین ترتیب این ویروس را در سطح خانواده و جامعه منتشر می‌کنند.

حاجیانی تصریح کرد: در این روزها کرونا نه تنها از حضور کودکان کار در مکان‌های عمومی کم نکرده بلکه به گفته خودشان برای جبران کاهش فروش مجبورند بیش از گذشته تلاش کنند و ما برای مقابله با ویروس کرونا باید تمام راه‌های مقابله با این ویروس را کنترل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر با توجه به داشتن حوزه داوطلبان، از گذشته با شناسایی خانوارها در کمک رسانی به این قشر محروم جامعه خدمت رسانی کرده است، هم اکنون از خیرین، مؤسسات خیریه و مردم عزیز استان خواهشمند است با توجه به نیاز این خانواده‌ها و کودکان کار به اقلام ضروری و ضد عفونی کننده، نسبت به تهیه این اقلام ضروری در حد توان اقدام کنند و به جمعیت هلال احمر در سراسر استان برای توزیع به این قشر محروم جامعه تحویل دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1372647
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.