سعید کشمیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هیچ موردی از بیماری کرونا در این استان ثبت نشده و مردم به شایعه‌های فضای مجازی در این خصوص توجهی نکنند.

وی اضافه کرد: به تازگی پاسخ آزمایش ۶ نفر از بیمارانی که به تهران فرستاده بودیم منفی بوده است ولی این آلودگی در حال چرخش در کل کشور است و براثر پرتاب‌های تنفسی که ویروس برآنها سوار است خارج و بر تمام سطوح قرار می‌گیرد.

کشمیری ادامه داد: این ویروس‌ها دست و پا ندارند و این ما هستیم که آنها را بلند می‌کنیم و روی دست و چشم قرار می‌دهیم پس با شست و شوی مرتب دست‌ها باید این ویروسها را قبل از اینکه با چشم و دهان ما برخورد کنند با آب و صابون و یا افشانه‌های الکلی بشوئیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ژل های الکلی معجزه نمی‌کنند و آب و صابون ساده و شستن مرتب دست‌ها و رعایت بهداشت فردی می‌تواند از شیوع این ویروس جلوگیری کند.

وی افزود: ۸۰ درصد کسانی که به ویروس ها مبتلا می شوند علامت ندارند و قرار نیست از آنها تستی گرفته شود جای نگرانی ندارد همه باید این حس را داشته باشند که با رعایت بهداشت فردی می‌توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

کشمیری تاکید کرد: تعطیلی مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، تالارها، رویدادهای فرهنگی و ورزشی در دو هفته اوج فراگیری این بیماری در همین راستا انجام شده و اگر بتوانیم در این مدت از سرعت انتقال کاهش دهیم موفق بوده ایم.

وی افزود: باتوجه به آسیب پذیری کودکان مراقب باشیم و از مطرح کردن مساله به نحوی که به آنها آسیبی وارد شود بپرهیزیم.

کشمیری گفت: در این شرایط حساس فقط درخانه بمانیم سعی کنیم ۲ هفته از رفت و آمد داخلی و بیرون شهر خودداری کنیم تا مدت اوج فراگیری این ویروس کم شود.

وی در خصوص استفاده از ماسک یادآور شد: براساس تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت توصیه به استفاده از ماسک برای همه ضرورتی ندارد و تنها بیماران، پرستاران و کسانی که در ارتباط مستیم با بیماران هستند باید از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در زمان حاضر تقاضا از عرضه بیشتر است و بسیاری از افراد که نیازی به استفاده از ماسک ندارند نیز تلاش دارند که استفاده کنند همچنین وقتی جنسی در بازار کم است و تقاضاهاعادی نباشد در این شرایط قرار می گیریم.

کشمیری با بیان اینکه توصیه‌های ما اساس علمی دارد گفت: در زمینه ماسک کمبود داریم سایراستانهایی که درگیر هستند مصرف آنها بالاتر است و اگر سهمیه ای تخصیص داده می‌شود نیز بیشتر صرف نیروهای بیمارستانی و بیماران می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ محموله دریافت کرده ایم که بین کارکنان درمانی و اورژانس تقسیم شده با این وجود کارکنان درمانی از کمبودها گلایه‌هایی دارند اما باید بدانند که همه ما در یک جبهه می‌جنگیم و با همدلی و همکاری باید از این پیچ گذر کرد.

این مقام مسوول با اشاره به‌ضرورت انتخاب یک مرکز مجهزبرای پذیرش بیماران احتمالی کرونا در استان بوشهرگفت:به‌ منظور پذیرش و مراقبت از بیماران احتمالی حاد تنفسی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس به حالت آماده‌ باش کامل درآمد.

کشمیری یادآورشد:در کمیته استانی مبارزه با کرونا مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر به‌عنوان بیمارستان ریفرال استان برای پذیرش بیماران تب‌دار با مشکل حاد تنفسی انتخاب شد.

وی با تقدیر از همکاری و آمادگی بیمارستان‌های سلمان فارسی تامین اجتماعی و قائم (عج) در انتقال بیماران به این مراکز افزود: روند انتقال بیماران بخش‌های مختلف مرکزآموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس به بیمارستان‌های دیگرشهربوشهرآغاز شده است.‌

کشمیری افزود: تمامی بیمارستان‌های استان بوشهربرای پذیرش بیماران حاد تنفسی ازآمادگی لازم برخوردارهستند و این بیماران در صورت صلاحدید و تشخیص به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس ارجاع داده می‌شوند.

وی با درخواست از شهروندان برای حفظ آرامش عمومی و رعایت بهداشت فردی برای غلبه بر کرونا افزود: بیماران بزرگ‌سال اورژانس به بیمارستان تأمین اجتماعی ارجاع و در این مرکز پذیرش می‌‍شوند.

وی بیان کرد: با انجام این جابه‌جایی، بیماران دارای مشکل حاد تنفسی و تب‌دار در دو بخش اورژانس بزرگ‌سالان و اورژانس اطفال مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس به‌عنوان بیمارستان مرکزی پذیرش‌شده و برای ادامه درمان در این مرکز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.