به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست پدافند غیرعامل و بحران و شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: فعلاً تصمیمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: برابر اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در استان وجود ندارد اما باید رعایت نکات بهداشتی مطرح از سوی مسئولان بهداشتی رعایت شود.

گراوند اضافه کرد: در این شرایط رعایت بهداشت عمومی و ارائه نکات آموزشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق رسانه‌ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی ضروری است.

وی بیان کرد: بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و تصمیم ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های ملی و استانی و اردوهای مختلف ازجمله اردوهای راهیان نور تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی وضعیت جدیدی را اعلام کند در استان لغو است.

گراوند گفت: برای حفظ سلامتی مردم آموزش‌وپرورش، سپاه و مراکز آموزش عالی از برپایی اردوهای مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی به خارج از استان جلوگیری کنند.

وی بابیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت نکات بهداشتی باهدف پیشگیری از بیماری باید یک رابط بهداشتی باشند گفت: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی توصیه‌ای برای تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها ندارد.

استاندار بوشهر در خصوص تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها متناسب با شرایط جدید تصمیم‌گیری می‌شود بیان کرد: در راستای پیشگیری از اظهارنظرهای متفرقه در خصوص بیماری کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یا معاون بهداشتی وی مسئول اصلی اطلاع‌رسانی در مورد بیماری کرونا در استان است و خلاف این موضوع از سوی هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.

گراوند گفت: رؤسای دانشگاه‌ها، فرماندهی نیروهای مسلح، مدیران آموزش‌وپرورش، رؤسای شبکه بهداشت شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و راهداری مسئول اصلی کنترل و رعایت بهداشت عمومی در مناطق تحت امر خود هستند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: عرضه قلیان در اماکن عمومی در راستای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ممنوع است و پلیس موظف به انجام این مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1362118
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.