به گزارش خبرنگار مهر، افشین قطبی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح یک واحد مرغداری در روستای پوزگاه بخش ریگ بندر گناوه اظهار داشت: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت مرغداری استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه از فعال‌ترین واحدهای دامداری برخوردار است و ۲۵ درصد جوجه ریزی استان بوشهر در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

قطبی با بیان اینکه ۸۵ درصد واحدهای مرغداری در استان بوشهر فعال هستند گفت: واحدهای مرغداری در استان بوشهر می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه با دارا بودن ۳۶ واحد مرغداری فعال، سالانه پنج میلیون و ۳۱۶ قطعه جوجه ریزی می‌کند و رتبه دوم استان بوشهر را در این زمینه دارا است.‌

قطبی افزود: سی و هفتمین واحد مرغداری گوشتی شهرستان گناوه با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: سرمایه ثابت این واحد مرغداری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و میزان سرمایه در گردش آن دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با مشارکت بانک ملی و آورده سرمایه‌گذار ۳۶ میلیارد ریال است.

قطبی افزود: یک کارخانه کشتارگاه طیور و یک واحد جوجه‌کشی یک‌روزه در شهرستان گناوه در دست احداث است که با اتمام آن‌ها گام بزرگی در رونق این صنعت و اشتغال‌زایی برداشته می‌شود و چرخه تولید گوشت سفید تکمیل خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۷ واحد مرغداری گناوه ۳۶ واحد فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1352348
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.